Dupa atata joc de-a metafora, mi-a venit randul la scris lucruri concrete. Tema de astazi, despre puterea parteneriatului in blogosfera m-a facut sa ma gandesc la un articol de-al meu mai vechi despre cardurile co-brandate si beneficiile pe care acestea le ofera partilor implicate. Bloggerii nu sunt branduri, decat in cazuri rare, dar asta e un amanunt, pentru ca majoritatea isi doreste sa devina (chiar eu, marturisesc, cu speranta asta mi-am achizitionat domeniul si mi-am construit logo-ul). Deci ceea ce scriam candva despre carduri bancare, se aplica foarte bine si astazi, aici.
Haideti sa o luam pe rand, ca se impune o clasificare. Exista parteneriate de tip blogger-blogger si exista parteneriate de tip firma/institutie – blogger. Primul tip de parteneriat l-am experimentat si eu ades, cu drag si spor. Cititorii tai si cu cititorii mei nu ii bat pe ai nostri (nu era bancul ala cu cei doi soti aflati la cea de-a doua casnicie si copii aferenti?), dimpotriva ei se iau de mana si ne citesc in continuare cu si mai mare drag, pe principiul spune-mi cu cine te-nsotesti ca sa-ti spun cine esti. Ne recomandam reciproc in articole, ne punem in blogroll, suntem unul pentru celelalt surse – declarate- de inspiratie, ne sprijinim reciproc in cazul incare unul dintre noi participa la vreun concurs care are drept crieteriu -printre altele- buzz-ul pe care articolul in provoaca. Scriem unul la altul guest post-uri, inventam serii de articole pe o tema de comun acord, invatam unul de la altul.
“Ceea ce am simtit eu pe parcursul acestor zile de concurs? Multime care se uneste, solidaritate, sentiment bun, cald de mana intinsa catre un om pe care il apreciezi si caruia iti doresti sa i-o arati cumva. Tu cum iti rasplatesti prietenii virtuali? intrebam eu si acesta a fost titlul campaniei mele de sustinere. Mi s-a raspuns, o , mi s-a raspuns atat de frumos! Cati dintre cei care au votat-o pe Vienela i-au citit articolul? Sunt sigura ca nu toti. Dar toti ne citesc in general: pe ea, pe mine, pe psi, pe Mirela, pe Adriana, pe Iuliana, pe…toti cati vor fi fost acolo si scaparat ca sa aprinda flacara, toti ne citim si sustinem intre noi si iata ca nu degeaba”
- eu gresesc si nu am sesizat unele aspecte – posibil mea culpa
- bloggerii parteneri nu aveau o “fisa a postului“- posibila eroare de remediat in continuare
- bloggerii parteneri nu au fost co-interesati suficient, deci parteneriatul nu a fost suficient de reciproc-avantajos, cat sa merite implicarea – posibila continuare a discutiei apropo de existenta unei recompense materiale pentru calitatea respectiva.
Da, imi doresc o discutie mai pe larg apropo de partener media/ blogger partener si rolul sau, cu atat mai mult cu cat, daca zeita Fortuna ma ajuta sa obtin un loc in clasament care sa-mi confere aceasta calitate….vreau sa fiu mai mult decat nu nume /link pe un site.
O alta platforma de concursuri pentru bloggeri are o sectiune aparte dedicata acestui subiect, sectiune pozitionata pe central, pe fond rosu, pentru sublinierea importantei. Am parcurs-o si, recunosc, am fost impresionata. Iata un exemplu de acolo care ilustreaza, in cifre, puterea unui astfel de parteneriat intre firma si bloggeri:
“Campania a avut, conform Zelist, un viewership estimat la 65000 impressions (afisari), 38000 potentiali vizitatori unici, 49000 potentiali vizitatori duplicati. Au scris în total 60 de bloggeri, cu 94 de postari”
Urmarind acest exemplu, sunt sigura ca SuperBlog a strans statistici interesante pentru fiecare proba desfasurata, statistici care vor constitui punctul de pornire in negocierile care privesc atragerea de noi sponsori pentru urmatoarea editie a competitiei si costurile prezentei lor. De efectul acestor statistici se bucura sponsorii, organizatorii si nu in primul rand bloggerii, care castiga vizibilitate, respectiv premii deloc neglijabile. Astfel ca, intr-un fel, toti participantii la SuperBlog devin membri ai unui parteneriat la care nici blogosfera, nici companiile care isi doresc vizibilitate on-line nu ar trebui sa ramana indiferenti.Marturisesc ca mi-as dori sa vad cu ochii mei o astfel de statistica. daca nu prezentata in mod oficial si periodic pe site-ul SuperBlog, macar o data, la final de competitie 2013, din ratiuni care, de aceasta data, nu au nimic de-a face cu cele comerciale, pur si simplu din bucuria si mandria de a fi fost parte.
Studiu de caz – concluzie
In parteneriatul cu Superblog 2013 timp de doua luni, subsemnata, Dana Lalici:
- a primit: note mari, meritate (cu cateva exceptii -mici- care sper sa ajunga sa confirme totusi regula), premii motivante (a caror lista sper sa nu se fi terminat, ca mai sunt note de pus), sustinerea calda a organizatorilor si cea inflacarata, draga, a prietenilor mei (majoritatea) la randul lor concurenti, un test de rezistenta trecut cu brio, un exercitiu minunat al condeiului, convingerea ca pot face FIX ORICE imi propun, una sau mai multe probe de tact, cateva bloguri de pus in lista de “lecturi fidele“, multumiri de la juriu.
- a oferit: 28 de articole smulse din adancul sufletului, concediul de sarbatori macelarit – opt zile lucratoare -, patru ore de somn sacrificat in fiecare noapte (ca sa ma incadrez in termenele limita) , ocazia (ratatata) de a produce pruncul atat de mult dorit, respingerea ca neintemeiata a oricarui alt subiect de conversatie in familie, dreptul barbatului meu la o ciorba calda, multumiri pentru juriu.