Azi tot reclamatii. Farmacia inimii….pe bune???

farmacia inimiiVi-l mai amintiti pe Tantalaul 73, colegul meu ocazional de blog? A revenit. Asadar, luati de cititi, ca are o poveste interesanta.

Doamnelor, domnilor,

Numele meu este Cristian Teodor Grigore si, desi am fost mult timp clientul dvs. – cu sau fara card-, va transmit acest e-mail pentru a va anunta ca din data de 11.dec.2014 am incetat sa mai fiu clientul farmaciilor Catena pe o perioada nelimitata pe motivul de slogan fals si atitudine total opusa mesajului transmis in toate materialele dvs.publicitare.

Permiteti-mi sa ma explic:

In seara zilei de 11.12. 2014, ma aflam parcat pe Soseaua Oltenita in dreptul numarului 200. Asteptam pe cineva care intarzia, multumita traficului bucurestean. In masina, langa mine se afla si fetita mea de 3 ani si jumatate. La un moment dat, din cauza faptului ca stateam de peste jumatate de ora, fetita mea mi-a spus ca vrea sa faca pipi. “Ok”, mi-am zis, “asta e o problema ce trebuie rezolvata, mai ales ca fetita a avut nu de mult o infectie urinara”. Daca nu ar fi fost foarte frig afara (0 grade), nu ar fi fost o problema sa ma folosesc de pomul de langa masina, insa avand in vedere afectiunea medicala prezentata mai sus, ezitam din plin. Uitandu-ma pe geam, am vazut ca sunt parcat in dreptul unei farmacii Catena. La 10-15 metri in dreapta ei era si o casa de pariuri. Recunosc ca nu am stat prea mult pe ganduri si am preferat sa solicit ajutorul reprezentantelor “farmaciei inimii”. “Nu se poate sa nu ma inteleaga si sa nu ma ajute”, mi-am zis eu naiv, “este o institutie care are legatura cu sanatatea! in plus sunt femei, stiu ce insemna o infectie urinara la un copil de 3 ani si jumatate”

Plin de incredere si entuziasm, mi-am luat copilul de mana (care intre timp repeta ”mai repede tati, ca fac pe mine!”) si am intrat in farmacie. Din politete, am evitat sa o deranjez pe colega dvs. care servea clientii si m-am indreptat catre cealalta angajata a farmaciei care, urcata pe o scara, aranja oarece cutii pe un raft. Am salutat civilizat si i-am expus problema: “Sarut mana, am o mare rugaminte: fetita are 3 ani si jumatate, a avut o infectie urinara si nu as vrea sa recidiveze, avand in vedere temperatura de afara. Va rog frumos, ma puteti ajuta sa o duc la o toaleta?

Reactia doamnei farmacist a fost usor blocanta pentru mine. Intai s-a uitat in jos la mine, cu atitudinea cu care probabil s-a uitat Cezar la Vercingetorix, apoi si-a mutat privirea in plan orizontal catre cutiile pe care le aranja si a replicat sec : “ Dar nu avem voie! Avem camere (n.a. de filmat) !”.  Ferm convins ca voi putea inmuia inima de piatra a printesei furazolidonului, am staruit : “Doamna, este vorba de o fetita… sunteti femeie, stiti ce inseamna o infectie urinara… va rog asa, ca de la om la om….

Refuzand in continuare eye contact-ul, stapana fervexului mi-a trantit-o acru, pe tonul aprozaristului caruia ii ceri un surub metric de 8 : “Deci, nu avem voie!!!”. Ca sa va faceti o idee, incercati sa va amintiti atitudinea lui Mihai Malaimare in “Nea  Marin miliardar” care, lucrand ca receptioner la un hotel de pe litoral, a replicat la telefon cu amabila mutra a unei conopide murate: “N-avem!”.

OK, daca nu se poate nu se poate…”. Am multumit si am plecat cu copilul de mana. Fetita mea s-a uitat la mine cu ochi mari si nedumeriti : “Nu ne lasa doamna, tati??” “ Nu ne lasa doamna, i-am spus, hai ca ne descurcam noi!” La usa m-am intors pe jumatate si am spus: “Ce bine ca vindeti produse de insanatosire…!

Multumita acestei atitudini deosebit de umane am apelat la prietenul meu, pomul de pe strada. N-a fost tocmai indicat sa dezbrac copilul la 0 grade, dar n-am avut de ales.

Pe drum m-am tot gandit. Cat de dur este managementul dvs. astefel incat nu permiteti o mica deviatie de la reguli din motive umane?? Cat de des verificati inregistrarile video? Eu sunt convins ca se verifica doar in cazul unui eveniment nedorit. In plus, stim cu totii ca inregistrarile video se pastraza pe o perioada limitata (n-am chef sa intru in detalii tehnice).

Care ar fi fost repercusiunile asupra farmacistei in cazul in care a fi permis unui copil de 3 ani sa foloseasca toaleta companiei dvs.? Ce ar fi putut pati daca ar fi dat dovada de putina intelegere si bunavointa? In fond suntem toti oameni, nu? Sau nu suntem…? De fapt, probabil ca nu suntem… Intr-o lume in care peste tot se promoveaza ideea “viata e o jungla, nu conteaza cum, trebuie doar sa supravietuiesti” uitam sa mai fim oameni…

Ori poate managerii Catena sunt niste oameni buni si generosi, numai ca unii angajati sunt scrufulosi pana peste poate la datorie??? Stiu si eu ca exista niste reguli pe lumea asta si ca trebuie respectate si hai sa zicem ca in situatia data strictetea era imperios necesara, dar macar tonul putea fi altul?? Acesta este genul de atitudine pe care-l promovati in randul angajatilor dvs.?

Oricum, oricare ar fi explicatia, concluzia mea este ca ceea ce va defineste este falsul. Farmacia inimii ?? Pe bune??? Ok, a inimii, a inimii, da’ a cui inima? Ca a oamenilor sigur nu…” Farmacia inimii” are oameni FARA inima…

Pacat de sloganul folosit…” Farmacia Inimii”…sunt convins ca stiti ce vrea sa spuna expresia “ sa ai inima”…vi se pare ca va defineste..???

Sunt curios ce ar spune DOAMNA STELA POPESCU despre aceasta intamplare si cum s-ar simti…nu de alta, dar este imaginea dvs…iar caracterul frumos, bun si generos pe care presupun ca il are s-ar putea simti macar un pic jenat de atitudinea “farmaciei inimii”…

Ph. Kotler spunea ca un client multumit poate iti mai aduce inca un client, dar unul nemultumit sigur iti va goni 10. Nu pot pot spune ca-s nemultumit de serviciile dvs. farmaceutice, dar atitudinea si lipsa de intelegere fata de o nevoie uzuala a unui semen ma fac sa renunt pentru totdeauna la a mai cumpara de la dvs.. De multe ori, cumpar diverse produse doar din anumite locuri pentru ca imi place atitudinea angajatilor.

Sunt convins ca va lasa rece si va doare in cele 3 litere ale posteriorului de faptul ca pierdeti un client. De fapt, pierdeti mai multi. In speta, m-am cam asigurat ca nimeni din familia mea nu va mai cumpara de la Catena. Oricum, sunt convins ca aveti destui si va permiteti sa pierdeti cativa.

Va rog sa nu va obositi sa-mi transmiteti un raspuns profund corporatist, urasc mesajele de acest gen, sabloane seci care chipurile exprima intelegere, compasiune si false pareri de rau. De fapt, nu astept niciun raspuns. Doar mi-am declarat intentiile.

Va urez sa faceti averi de miliarde…darnu uitati sa ramaneti oameni.

33 COMENTARII

  1. Si eu am patit la fel, am cerut voie la baie crezand ca e ceva normal. S-au uitat la mine ca si cum as fi cerut cine stie ce si am plecat. Dar fiind vorba despre un copil eu chiar cred ca se putea face ceva. Urata treaba asta, pacat ca nu e vorba doar despre Catena, in toate farmaciile au o astfel de politica.

  2. 1 Eu nu stiu cine e Tantalaul 73 🙂
    2 Daca farmaciile Catena au astfel de angajati. le anunt pe aceasta cale că m-au pierdut si pe mine de clientă. Geme piata de farmacii asa ca sunt sigură că o să găsesc una mai ”omenoasă”.

    • Buna Ioana,
      Tantalaul (adica eu) este cel care din cand in cand mai strecoara cate un articol ( de obicei mai vesel decat asta :).
      Daca ai timp, cauta prin arhiva anului trecut articolele "Un mitocan la Lidl", "Rana din razboi" si "Toti barbatii sunt porci"
      imi pare bine de cunostinta!:)

  3. În lumea de azi, persoanele sunt tentate sa puna mult pret pe ceea ce-i "corect" sau "gresit", uitând sa fie oameni. Umanitatea ar trebui sa stea întotdeauna înainte oricarei alte aprecieri.

    • Bine spus "ar trebui"….din pacate, sa nu uitam ca inaine de toate , industria farmaceutica este, in sine, una cruda, rece si pragmatica.
      Iar umanitatea se invata de mic..ti-o predau parintii..care AR trebui sa te-nvete sa fii bun, generos, darnic si prietenos….sa iubesti ca un copil un alt copil, un animalut, o floare.
      Acestea sunt, dupa mine, adevaratele valori.

  4. Buna! As vrea intai sa-ti spun ca faci o treaba super faina cu site-ul tau. Mie imi place foarte mult.
    Dupa, as vrea sa pun o intrebare, poate o persoana cu mai multa "carte" va si raspunde: Daca era vorba de fetita farmacistei respective, sau a fratelui/prietenei/cineva apropiat ei, la fel reactiona?
    Hai sa zicem ca poate drumul spre baie trecea printre rafturi cu medicamente si nu aveau voie persoanele straine. Ce o costa pe ea sa ia fetita si s-o duca la toaleta? Era femeie/mama/viitoare mama/sora, nu prea cred ca nu se descurca cu pustoaia. Daca nu, din 3 -5 farmaciste, cate sunt de obicei, se descurca una.
    Mi-as dori sa vad cum o "taie" si pe ea de dus la buda si sa nu-i dea nimeni voie sa foloseasca o toaleta. Pentru ea nu merge pomul :)))

    • Stii, eu chiar m-am gandit sa-i propun sa o duca dumneaei la baie (chiar in ideea de a nu-i crea probleme), mai ales ca fetita se descurca binisor singurica. numai ca nu prea am mai avut loc sa negociez.

    • Buna, Cristina si multumesc mult pentru aprecieri, mi-ai facut o bucurie mare cu cuvintele tale. In rest, am sa las chiar autorul articolului sa iti raspunda.

  5. Ne comportam ca si cum in jurul nostru exista doar oameni de caracter, saritori si primitori.
    Eu sunt pro reclamatii, exista mijloace prin care oamenii nepotriviti sau nesimtiti pot fi mustrati, penalizati sau chiar dati afara.
    Pe mine nu ma uimeste atitudinea doamnei. Sunt cumva mahnit ca in Romania anului 2014 aceste persoane inca sunt acceptate sa munceasca in astfel de locuri.

    • mda..ai si tu dreptate, vizavi de asteptari.
      Mahnit sunt si eu…insa din pacate, hai sa ne uitam un pic in jurul nostru. Vom constata ca prea multi oameni de succes ai ultimilor 20 de ani, adevarate modele ale reusitei in viata, seamana cu doamna farmacist…
      Cumva cu noi, astialalti, e ceva in neregula?:)

    • Nu, cu noi nu este nimic in regula atata vreme cat observam si blamam prin conduta (sau chiar verbal) comportamentele lor. Eu nu ii accept, nu vreau sa ii inteleg pe oamenii astia si fac tot ce este legal la indemana sa nu mai interactionez cu ei. Nu-mi iese mereu, dar am vointa 🙂

  6. Nu e nimic nou sub soare! Aceasta este starea generala pe aceste meleaguri. Am fost acum doua saptamani la o clinica particulara pentru un consult de rutina. Aceleasi feţe de masă, acre, fără chef, de parcă erau forţate să fie acolo, în acel moment. Salutări, Tăntălăului!

  7. Catena este o minciuna de la cap la coada, ce preturi mici, ce oferte? Au preturi mari la medicamentele uzuale sau la cele fara reteta ca sa -ti poata face o reducere la retete compensate pentru ca stiu ca cei cu retete compesate vin mai des. In ceea ce priveste situatia descrisa, fara cuvinte ! Un curent de opinie ar fi binevenit. Poate ca nu le afecteaza un client- doi, dar mai multi deodata ? Un curent a ales un presedinte, de ce n-ar schimba si altele ? Ana Ghinea

  8. Buna seara tuturor,
    Ma bucur sa regasesc blogul Danei cel putin la fel de vizitat ca in urma cu cateva luni cand, prin amabilitatea minunatei mele colege si prietene am publicat ultimul articol.
    Culmea e ca ceea ce speram de la lucratorii Catena era macar o atitudine mai putin gretoasa.
    am incercat sa trimit mesajul catre membri ai conducerii Catena numai ca singurul nume pe care l-am gasit a fost al doamnei Anca Vlad, presedintele consiliului director. I l-am trimis, nu stiu daca l-a citit, oricum am vazut ca cei de la contact.catena l-au citit.
    Va multumesc pentru comentarii si va urez Sarbatori fericite!
    Cu drag,
    Io

    • Cristi draga, daca te-as avea coleg mai mult decat ocazional traficul meu s-ar dubla, sunt sigura. As putea chiar sa pun pariu cu tine, pe o sticla de vin bun baut in patru. Te tine? 😉

    • Sau ti-ar fugi jumatate din cititorii de acum:):)
      Of mai Danuta…cum sat-i iesplic io ca desi apreciatiunile matale ma maguleste, io nu posedez suficienta fluenta si…aaa..aia ma, cum ii spune??….asa, curvisitate in iesprimare, a.i. sa pot avea macar pretentia c-ati pot mazgalii prea mult blogul…mai mult, -nam nici vobacular bogat si nic-i prea corect nu stiu a scrie….
      In plus, dupa cum stii, n-am carte si sunt si tampit….
      La modul serios vorbind, tu chiar scrii, eu mai mult zgarii..am mai zis asta de vreo 783
      de ori…si daca ma apuc de treaba asta, trebuie s-o si fac ca lumea, ca sa nu-mi fie rusine de mine si nici tie sa nu-ti fie rusine de mine…
      Sigur ca mai vorbim pe tema asta, insa ia-ma usor, ca-s partial virgin si ma pierd repede…:)
      Vinu-l bem oricum…rosu vartos sa fie!:)

    • Pe cuvantul meu ca nici unul din barbatii care au bantuit prin viata mea nu m-au refuzat asa de mult ca tine…e drept, nici asa de elegant…
      Norocul tau (viitor) este ca eu mi-s incapatanata si nu am epuizat strategiile inca, asta pentru ca dintre noi doi eu sunt singura care intuieste ce treaba misto am putea face impreuna…

    • Draga mea, eu nu bantui, sunt inca prezent….atinge-ma si urla ESTE! (no ho amu, ca n-am pretentii de divinitate:):))
      Iar de refuzat nici nu se pune problema…nu am puterea sa refuz o prezenta atat de incantatoare…

  9. Eu nu cumpar de la Catena pentru ca in ciuda sloganului, preturile sunt mult mai mare decat la alte farmacii. Dar acum s-a mai adaugat un motiv pentru care o sa evit aceasta firma.

  10. Ce s-ar intampla oare daca fiecare dintre noi am facea doar un pic mai mult decat ar trebui de fiecare data? Un gest frumos chiar si cand nu ne vine si nici nu este recomandat.
    Oare s-ar prabusi toata tara? Ne-ar da afara de la locul de munca? Ni s-ar termina toata bunatatea din sufletul nostru?
    Doar prin actiunea noastra putem sa schimbam ceva in jurul nostru. Nu judec farmacista respectiva, nu o cunosc, doar sper sa am intelepciunea sa fac mai mult bine decat rau pe oriunde as trece.

  11. Sa stii ca omul sfinteste locul, farmacista aia chiar a reactionat aiurea, tine de sufletul omului, nu de politica firmei! Eu am Catena langa mine si zau ca am renuntat la alte firme de dragul fetelor de acolo. Toate sunt un model de dragalasenie, n-a existat sa nu primesc un sfat sau un ajutor si crede-ma ca nu exagerez cu nimic. Pur si simplu ai nimerit peste una ciufuta si fara copii probabil. Cuiva cu copil i se inmoaie inima imediat.Eu, in locul tau, faceam o mica "poveste" adresata direct pe site-ul lor, la "contact" sau unde s-ar potrivi asa ceva.

    • sunt un fost angajat al farm . catena AVETI DREPTATE CEI CARE LUCREAZA IN CATENA SUNT OAMENI CARE HABAR NU AU CU CE SE MANANCA FARMACIA DE LA CE MAI MICI LA CE MAI MARI. EU AM FOST OBLIGATA SA SEMNEZ PREAVIZUL IN URMA A DOUA BONURI GASITE IN COSUL DE GUNOI . BONURI PE CARE NU AU FOST RIDICATE DE CATRE PACIENTI.PACIENTI SUNT CEI MAI REVOLTATI PE MOTIV CA AM FOST DATA AFARA EU FIIND UN OM FOARTE APROPIAT DE PACIENTI .ACESTI OAMENI AU FOST FOARTE MULTUMITI .POPESCU UN MARE DIRECTOR NU A TINUT CONT DE NIMIC AVAND IN VEDERE CA CATENA PUNE ACCENT PE EXPERIENTA FALS EI PUN ACCENT PE PROSTIE ,SA FII RIGID CU PACIENTUL .ASISTENTUL SAU FARMACISTUL CARE E MAI SLAB PROFESIONAL ACELA RAMANE ANGAJAT

  12. Sunt foarte revoltat p e un asistent de farmacie CATENA din PLOIESTI zona MALU ROSU .Am fost si am cerut BRILIQUE de 90 mg ,acest baiat asistent nu a vrut sa-mi elibereze acest medicament pe motiv ca nu am reteta sa poata face o copie ,mi-a vorbit f .f .urat a sus ca nu imi elibereaza paracetamol sau antinevralgic si ca acest medicament este un anticoagulant,iam spus ca acest medicament il iau pentru sotul meu care facuse un infartt i-sa pus si stend. Eu iam prezentat si acel card PHARMAACCESS.Se spune ca este farmacia inimii?Acest asistent de farmacie nu cred ca si-a ..castigat halatul pe drept deoarece stiu ca elibereaza ketonal si aulin fara reteta.

  13. Angajatul nu a gresit cu nimic. Chiar nu are voie sa lase pe nimeni in alt spatiu decat oficina ( ca sa ajungi la baie trebuia sa mergi pe un hol printre depozite), camerele sunt monitorizate non-stop de angajati care fac doar asta si ar fi riscat sa fie data afara. Astea sunt politicile firmei

  14. De cand, cu sloganul prin care trebuie sa apelam la sfatul medicului sau al farmacistului, se trezira cu puterea parafei toti farmacistii facuti la apelul bocancilor, pe genunchi, absolventi de scoli dubioase unde invata orice, mai putin despre administrarea medicamentelor. Exemplu viu, o farmacista , proprietatea marelui lant “Catena” care se da ca si exemplu pt o afectiune, spunand cum ca ea gaseste f utila o schema de tratament pe care nu i-a cerut-o nimeni. La insistenta mea , ramane de fier si continua cu indicatii pe care in continuare nu i le solicitasem. A gasit de cuviinta sa imi faca o lista lunga de produse , carora le gasise ea utilitatea in tratarea respectivei afectiuni. Ulterior o informez , ca fiind cadru medical cunosc ce imi trebuie si nu am nevoie de pareri suplimentare, devine iritata si chiar deranjata ca pe “batatura ei” , nu o tratez cu supunere . Am refuzat sa cumpar produsele , motiv pt care se gaseste datoare chiar sa imi fac o “trimitere verbala”, catre o specialitate care nu avea nici un fel de legatura cu afectiunea pt care venisem sa cumpar un singur produs. Discutia s-a incheiat rapid, nu am continuat sa furnizez material de scandal unei necunoscatoare. Concluzie: pana cand acesti VANZATORI, nu vor invata ca locul lor este nu mai departe de tejghea, pana nu vor sti ca ei pot da doar alternative pur comerciale, pana nu vor inceta sa creada ca sunt “miezul nucii”, farmaciile in Romania vor ramane la stadiul de market. ( in cazul meu , a fost usor , pt ca stiam despre ce este vorba, dar o gramada de oameni fara cunostinte medicale , sunt excrocati zilnic de acesti impostori in halate albe, trezindu-se cu saci de medicamente , care nu folosesc nimanui. Reusim doar sa facem buzunarele mari , unor “farmacii”, care au pretentia ca se gasesc in slujba bolnavului, saracul de el, bolnav care da la bani pe impresiile de priceput ale farmacistului , doar in speranta ca se va face , amaratul de el , bine intr-o buna zi. )

    • Sunt de acord atat de adanc cu tot ce ai spus aici, incat ma inclin si iti multumesc pentru timpul pe care l-ai consumat pentru a scrie tot acest comentariu pe care imi doresc din suflet sa il citeasca cat mai mult persoane. Nu puteai sa pui punctul pe i mai bine. Din perspectiva unui om care nu are cunostinte medicale stii cum arata realitatea? Iata: de fiecare data cand ies intr-o farmacie ma intreb daca pentru medicamentele cumparate de mine nu exista o solutie mai ieftina, daca pentru afectiunea pe care o reclam nu exista un tratament mai eficient, dar la care nu am avut acces pentru ca markertingul face legea si cei care se cred atotcunoscatori, nu binele pacientului. Stiu ca medicamente bune si ieftine sunt puse la colt si inlocuite cu alternative care nu fac nimic diferit, in afara faptului ca iti scot din buzunar bani mai multi….
      Exista si exceptii, sunt sigura, dar eu una le vad cumplit de rar….Asa incat intru intr-o farmacie mai degraba cu suspiciune, nu cu incredere, cum ar trebui…
      Inca o data, multumesc pentru vizita si pentru cuvinte.

  15. Am luat in data de 16.04.2019 de la farmacia CATENA din SLOBOZIA -IALOMITA STR MATEI BASARAB BL J 2 PARTER un tensiometru HARMAN VEROVAL dar care dupa 5 zile nu mai funtioneaza .Farmacia refuza sa schimbe aparatul sa sa restitue c/v.. SC HARTMAN SER VICE nu raspunde la telefon si asa eu probabil o sa raman cu paguba .oricum la catena sar putea sa nu mai apelez

  16. Cele mai proaste servicii si cele mai mari preturi sunt la farmaciile catena din Galati. Atitudinea vanzatoarelor lasa de dorit , nu au experienta, si vorbesc urat.

LASA UN MESAJ

Please enter your comment!

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

*

De acord

Please enter your name here