Studiu privind brandul de tara

Prima oara cand am auzit despre un studiu despre brandul de tara am dat pagina  grabita, pentru ca sunt prea pornita, prea indragostita de ideea de emigrare ca sa ma intereseze. Pe urma am citit articolul lui Almanahe si nu stiu ce face fata asta si cum o intoarce pe vorba, dar ma convinge de fiecare data (adica a fost prima oara acum, dar sunt convinsa ca isi va mentine acest obicei si pe viitor).
Am decis sa ma altur initiativei acesteia, pornita de  Mihaela Ivan, coordonata cativa oamani inimosi, realizata de Mednet Marketing Research Center si sustinuta de Blogal Initiative.
Nu pentru ca sunt mai putin indragostita de ideea de a pleca naibii din tara asta (lucru pe care doar il visez sterp, dar nu pun mana sa fac nimic concret in directia asta), ci tocmai pentru ca ideea de  emigrare imi e draga. Asa ca nu am de gand sa promovez ceva in care nu cred, ci sa particip la un studiu care poate sa arate celor de mai sus niste cifre, poate sa le impinga sub nas o atitudine, cu alte cuvinte sa fac si altceva decat sa ma plang.
Studiul are rolul de a arata care este perceptia romanilor despre brandul de tara si de turism. Cu cat ne vom strange mai multi, cu ata avem sansa de a da putere cuvintelor noastre si datelor care reies din ele. Dureaza cinci minute sa raspunzi, timp in care poti sa si fumezi o tigara, daca ai chef si te lasa buzunarul. Apoi, cu analiza datelor in dinti, niste oameni cu initativa se vor intalni cu ministrul Turismului si e va urma de aici ramane de vazut. Si depinde de tine, cel care citesti randurile astea si hotarasti sa te implici. La finalul chestionarului iti poti lasa, daca vrei, adresa pentru a primi rezultatele acestei analize.
Uite, eu de exemplu, cand ma gandesc la brandul de tara si la turism ma gandesc numai la Mamaia lui Mazare si la castelul Bran. Si stiu precis ca sunt mult mai multe, dar unii nu vad bine decat atunci cand ceva le sare in ochi. Si am zis ca daca pun si eu umarul ca sa mai sara in ochi cate ceva, nu poate fi rau.
Ok, ca sa o sfarsesc, uitati aici chestionarul despre brandul de tara  (linkul sper ca se vede) pe care vi-l ofer spre completare. Fie si numai ca sa va varsati oful pe eterna si fascinanta Romanie, dar mai ales pentru ca si parerea voastra poate face diferenta. Ce parere aveti, va  bagati?

48 COMENTARII

  1. Eu nu ştiu ce caut printre voi? Mai bine mă făceam politician! Haha…Glumesc! Doamne, fereşte-mă de gânduri de-astea de distrugere în masă.
    Ce să zic, că mă bucur? 🙂 Nu ştiu dacă să mă bucur, fiindcă nu ştiu ce se intenţionează cu acest chestionar. A, da…fireşte, mergem la M.T….şi? Mai departe? Mai sunt alţi paşi? CU siguranţă mai sunt…dar, aşa cum zicea şi arhitectul, căutarea chestionarului pe site-ul lor e ca şi cum ai cauta proverbialul ac. Aş fi întrebat direct acolo, dar cum de-abia s-a potolit furtuna, n-am vrut să declanşez pe-acolo cine ştie ce alte avalanşe. Chiar îmi place iniţitiva lor, numai ca n-o consider un captator mediatic puternic. 🙂

    Ştii ce mi-ar plăcea, şi ce cred eu despre campaniile astea de pe BI? Le liseşte un comunicator ferm.
    Mi-a plăcut de data asta că Mihaela Ivan a venit şi a comunicat din când în când numărul celor ce-au completat chestionarul.

    Şi, ce face fata asta, Alma Nahe, nu ştiu dacă face bine. Îşi pune/urcă blogosfera-n/pe cap! O fi bine?!

  2. Dana, m-am uitat peste chestionar. Stii ce sunt de fapt aceste chestionare? Stii, sunt sigura. Instrumente de manipulare a opiniei publice, pe de alta parte servec cuiva. Ce aiureala e si asta cu brandul de tara cand nu le va plati nimeni branduirea? In schimb beneficiarul e altul. Pare sa fie ideea unei agentii de publicitate care cauta idei, (furnizate de voi, cititori si scriitori de un anum nivel), petu campanii publicitare in turism sau altceva. Voi munciti si le dati lor ideile de-a gata, spunand ce va place si ce credeti. Stii ce greu e sa creezi un slogan publicitar? Pentru asta se face branistorming.( Cateva creiere puternice se aduna sa faca o valvataie de idei.) Aceste agentii iau bani grei pe asta iar voi, daca va treziti ca primiti un premiu amarat. Urmaream zilele trecute o alta campania facuta exact de BI si m-am straduit sa inteleg de ce a fost premiat un anume castigator, a carui material a fost, dupa mine slab iar cei care au facut cele mai bune materiale s-au ales cu praful de pe toba. In ce ma priveste, evit sa dau idei de-a gata cuiva pentru ca si creatia se plateste bine. Ma scoate din sarite manipularea pe care o simt de la o posta, ca una care am lucrat in industria media. Titlul articolului tau sugereaza bine:"care-i treaba cu brandul de tara?". Eu m-am lamurit. Voi?

  3. Bună Gabriela,
    îți mulțumesc că ai scris acest comentariu. Astfel, am ocazia să subliniez niște aspecte. 🙂
    Studiul este realizat de mine, astfel nu-i vorba de nici o agenție. Scopul promovării instrumentului de cercetare prin BI este acela de a atrage atenția Ministrului Turismului, cel puțin, că noi bloggerii putem să ne mobilizăm, să ne implicăm și să promovăm România. În această perioadă să realizează un nou brand de turism și ne-am gândit că și noi bloggerii putem să facem parte la analiza și promovarea lui. Dacă vrem, dacă ne place….etc. Așadar, nu-s interese ascunse, din contră. Îți mulțumesc frumos, încă o dată!!! Mihaela

  4. Mihalea, am citit comentariul gabrielei, dar stateam sa il rumeg in momeentul in care ai aparut, asa cum nici nu visam, sa ii raspunzi. In general, oamenii sunt de multe ori suspiciosi si li se trage de la tepele luate, de la munca prestata in folosul unor cauze pentru ca au luptat si au facut-o degeaba. Pana si asta spune ceva despre brandul de tara.
    Am sa mai adaug ca am avut ocazia, prin acest comentariu si prin cel de pe Blogal, sa iti descopar blogul pe care intentionez sa il studiez putin, imediat ce timp[ul ma va stange mai putin intre colti.
    Gabriela, ceea ce ai spus tu mi s-a parut extrem de pertinent, imparatasesc indoiala ta privitoare la Ministrul Turismului. Mai ales ca participarea la sondaj este mai mica decat am visat eu.

  5. Buna, Mihaela. Poate ca explicatiile acestea erau necesare. Multumesc pentru ele. E foarte bine cand bloggerii se implica si ma bucura actiunea dincolo de poveste, oricat de bine ar fi ea scrisa. Ma indoiesc insa ca Ministerul Turismului va tine cont de munca voastra, indiferent cat de bine intentionata este. Conform practicii romanesti, binestiute, ministerele incredinteaza bani publici doar celor care le vor intoarce o parte din acesti bani, celor care au semnat contractele. Adica ies din buzunarul statului si intra in cel privat al ministrului ori al nu stiu carui alt politician. Nimic nu e nou. E la fel de adevarat, ca ideile culese prin aceste campanii sunt foarte folositoare unor agentii de publicitate sau cuiva care stie sa le valorifice. In ce ma priveste, nu pot decat sa iti urez succes!

  6. Multumim frumos! cel putin, vrem sa atragem atentia ca ne intereseaza si ca vrem sa fim parte la realizarea brandului. Sa fim proactivi…Oricum, mai bine decat sa nu facem nimic. O zi grozava, iti doresc + racoare si apa rece 🙂

    • Mihaela, eu nu-mi doresc racoare, nici apa rece. Dimpotriva. Pandesc soarele de cateva zile. La mine sunt acum 16 grade si sufla vantul. Nici la plaja nu pot merge poate doar sa ma plimb putin pe camp, printre niste lanuri superbe de grau plinde de maci si albastrele. Sunt cam departe de tara, acum doar cu sufletul sunt acolo, la voi. Uite, ca sa nu imi pastrezi resentimente, iti povestesc ceva. Sunt in Germania si anul trecut lucram intr-o cafenea turceasca. Cand am plecat in concediu, eu si clientii, in vara, fiecare am promis sa aducem cate ceva, ei din Turcia, eu din Romania, un cadou simbolic. Cautand, cu foarte mare greutate am gasit cate ceva reprezentativ pentru Romania. Venind aici, am stat mereu sa ma intreb ce anume ne reprezinta pe noi, romanii. Despre turci, as putea scrie, si scriu pe blogul meu foarte multe. Sa stii ca eu sunt in cautare de raspunsuri. Unul l-am gasit si ti-l spun si tie. Iia este un element vesimentar romanesc, personalizat. Citisem de initiativa unei profesoare, bloggerite, Florentina din Covasna, care a organizat o initiativa, Ziua universala a iiei, care e maine, cred. Poate ca iti foloseste la ceva sugestia asta.

    • Da, stiu de ziua iiei si o port cu mare drag, de cate ori am ocazia. Vai, daca ai fi in Bucuresti, la 35 de grade…Hai ca-ti trimitem de aici macar 5 grade. Vrei? 🙂 Resentimente? Pfaaiii…cum as putea? Eu in general nu am baiuri cu nimeni 🙂 Atunci, zi cu soare!

  7. Si mie mi-a trecut prin cap o fractiune de secunda ca cineva are vreun interes ascuns, pe principiul ca nimeni nu da premii doar de dragul de a da. Am completat totusi chestionarul-la Kadia, pentru ca imi doresc mult ca lucrurile sa se schimbe in tara noastra si copiii sau macar nepotii nostri sa o duca mai bine, sa nu mai fie nevoiti sa munceasca la altii.

  8. Vinela, premiul este participarea alaturi de noi in delegatie la Ministerul Turismului :)Atat campania cat si implicarea noastra a tuturor este benevola, voluntara, spune-i cum vrei. Totusi este pentru noi, facuta de noi. 🙂 O zi frumoasa! 😉

    • Mihaela, toti suntem atat de grabiti… Habar nu aveam care este premiul, ma gandeam la ceva material. :))
      Oricum, intre timp m-am lamurit citind comentariile. Dupa cum spuneam, acel gand a poposit in capul meu o fractiune de secunda, dupa care l-am alungat si am completat chestionarul.
      Vreau sa te felicit pentru ceea ce faci! Prietene?

LASA UN MESAJ

Please enter your comment!

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

*

De acord

Please enter your name here