Cum am slabit 7 kg intr-o luna

salataLa cererea publicului si pentru ca in perioada de dupa sarbatori subiectul e la moda, o sa spun povestea celor 7 kilograme de care am scapat in ultimele 4 saptamani, chiar daca nu are in ea nimic glorios, nici o reteta minune, cum poate ati spera.

Am incercat, de-a lungul timpului, nenumarate diete de slabit, cu rezultate mai bune sau mai putin bune, o gama larga de pastile, de la Regenon la Superslim pe vremea in care contineau amfetamina, plus jumatate din ceaiurile care erau pe piata.

De data asta am hotarat sa fie ultima dieta de slabire din viata mea, asa incat mi-am fixat un target rezonabil, adica 30 de kilograme, mi-am dat timp suficient (un an) si am pornit la drumul care nu se poate termina decat cu mine la dimensiuni rezonabile. Am hotarat sa nu fac excese majore, adica sa nu ma infometez. Daca vreau sa tin aceasta dieta pe termen lung, trebuie sa ma port cu manusi cu corpul meu, in asa fel incat sa ii dau voie sa isi desfasoare activitatea relativ normal, nu sa il sleiesc de puteri.

Pe scurt, ca sa trec la esential: am tinut, in primele doua saptamani un regim disociat, mancand in fiecare zi un singur aliment si incercand sa nu iau masa mai tarziu de ora 18.00-19.00. Nu mi-a reusit chiar intotdeauna treaba cu cina, dar in rest am fost destul de multumita. Mi-am facut zile de carne la gratar, zile de lactate (am mancat branzica de casa, iaurt si chiar cate o felie de telemea), zile de legume, exact dupa cum am avut chef si pofta.Am avut chiar si doua sau trei zile de cartofi prajiti, dar in acelea am stagnat, nu am slabit deloc. E drept, am fost taaaare fericita. Cred cu tarie ca, daca il asculti, corpul iti spune ce vrea,  ce ii trebuie ca sa functioneze in parametri optimi. Numai sa te faci ca ploua cand iti spune ca vrea shaorma.

In urmatoarele doua saptamani, disocierea pe zile a inceput sa mi se para restrictiva, in plus, aveam nevoie de mai multe grupe de alimente zilnic, asa incat am inceput sa fac disociere pe mese. Nu amestecam alimentele. De exemplu, dimineata si la pranz mancam pui la gratar,  gustari cu cate un mar, iar seara ceva lactate nu foarte grase (iaurt Danone Natural, lapte batut, branza fagaras, branzica de casa).

In weekend (doua la numar) m-am rasfatat combinand si mai mult. Am mancat:

– carne de pui la gratar (cat imi trebuia ca sa ma satur, nu aveam o limita de cantitate) cu salata verde (facuta cu un pic de ulei, lamaie, plus ceapa, castraveti, ridichi).  Un exemplu de masa de pranz aveti in fotografia de la inceput. Daca nu ma saturam, mai umpleam o data farfuria.
– iaurt cu banane (un iaurt de 400 de grame Danone Natural cu 1 banana) = o masa de seara (mixat la blender)
– chiftelute din carne de curcan (reteta e simpla: 3 cepe mici si 3 legaturi de patrunjel tocate, amestecate cu un ou si un kg de carne de curcan, se modeleaza in forma de chiftelute si se coc in tava de cuptor, pe hartie de copt). Sunt absolut mega senzationale. Data viitoare o sa pun si mai mult patrunjel.

Am baut in fiecare zi cel putin 2.5 litri de apa, iar de doua saptamani beau apa cu lamaie. In 1.5 litri de apa storc doua lamai si asta beau in prima parte a zilei. In a doua parte, dupa ce ajung acasa de la job, imi fac ceai de fructe  (o cana, doua, trei…dupa cum am chef).

Am renuntat la paine (si orice alte chestii fainoase), la dulciuri (la cafea folosesc indulcitor de cand ma stiu), la prajeli si la grasimi. Am mancat carne de pui, vita, curcan sau peste. M-am straduit sa renunt la sucurile carbogazoase in general (eram fan infocat Coca Cola Zero), dar o data pe saptamana mi-am permis un pahar-doua de suc fara zahar sau un pahar de vin sec sau demisec.
In mod normal ar fi trebuit sa slabesc mai mult, dar am mai si calcat pe alaturi, adica am mancat mai tarziu decat imi propusesem (m-a apucat foamea si pe la 8-9-10 seara).

In prima saptamana de dieta imi venea sa strang de gat pe toata lumea. Iubitul meu manca singur, la bucatarie, cu usa inchisa, sa nu ajunga la mine mirosul. In a doua nu mai aveam tendinte criminale, dar tot ii uram pe cei care mancau in jurul meu. Mi-a fost greu, cumplit de greu, mai ales dupa ani de excese alimentare. Nici sa gatesc pentru barbatul meu nu a fost chiar simplu, sau sa ma dezvat de gustat din oala, pentru verificare daca mancarica are destula sare, daca a ajuns la aroma optima, sau legumele sunt fierte. Dar a trebuit sa o fac.

De doua saptamani mancam impreuna, eu si Mr SF: de luni pana vineri fiecare cu mancarea lui la cina si nici unul nu pofteste major la portia celuilalt, iar in weekend gratare din carne slaba cu salata amandoi, plus un pahar de vin, pentru mine asa, de rasfat, ca nu e pedagogic sa imi interzic chiar tot 😉  In general lui Mr SF i-am gatit mancaruri care mie nu prea imi plac: varza calita, fasole verde, salata de telina cu morcov si mar, chiar si tort cu crema de cacao si blat de cozonac.

Trebuie sa spun ca pe parcursul acestei luni nu am facut miscare in mod deosebit. Stiu ca acest aspect este esential, dar in afara celor doua statii de autobuz pe care le merg zinic pe jos si de cate o plimbare de jumatate de ora in weekend, nu am putut sa fac prea multa miscare. Datorita numarului mare de kilograme acumulate, nu se pune inca problema pentru mine sa fac sport (gen sa ma urc pe role, lucru care chiar imi placea pe vremuri) si raman numai la mers pe jos, pe care am sa il cresc ca durata de la o luna la alta, mai ales ca se va incalzi vremea si va fi de-a dreptul placut.

Cam atat despre dieta mea. Nu e nici o reteta minune. Imi pare rau daca va asteptati la asa ceva. E o dieta pe care am stabilit-o singura, dupa cum am simtit. Nu sunt sigura ca progresele vor fi la fel de mari si in lunile care urmeaza, momentan ele se datoreaza si faptului ca am un numar apreciabil de kilograme. Mai exact, ca sa va spun adevarul pana la capat, am slabit de la 112 pana la 105. Mai este imens de mult de luptat, pentru a vedea rezultate notabile. Dar ele vor fi.  In principiu orice dieta de slabire da rezultate daca este tinuta pe termen lung. Eu nu ma voi opri de acum decat dupa ce imi ating targetul. Pe care tocmai l-am marit de la 30 la 40 de kg. Intr-un an.

 

36 COMENTARII

  1. Mi-a dat de gândit fraza în care spuneai că i-ai gătit soțului mâncăruri care ție nu prea îți plac și atunci mi-am dat seama că mie îmi plac toate mâncărurile 🙂 Să mi se tragă oare de la cei 8 ani de cantină în care mi-a fost foame aproape non-stop ? Dar stau și mă tot gândesc și nu-mi vine ceva în minte să nu-mi placă… sau poate fructele de mare ? dar astea sunt deja fițe.

    • Nu e chiar nimic, nimic?? mancarea de conopida de exemplu…? In sfarsit, eu sunt o mancacioasa prin defintie, imi plac si mie foarte multe…cred ca mai corect era sa spun ca am gatit mancaruri care imi plac mai putin. daca aveam un animal prin casa, cred ca riscam sa poftesc si la mancarea lui. Apropo, nu ti s-a parut niciodata ca mancarea pentru pisici miroase…mmm…delicios???

    • Multumesc Ioana, 5 kg – ar fi fost mai sanatos, dar la gabaritul meu se accepta pana la 2 kg pe saptamana in prima faza. 😉

    • Nu, nu este, de aia l-am si ales asa, ca sa pot sa tin vreme indelungata, cat este nevoie. Te pup si iti multumesc pentru sustinere!

  2. Deci secretul e o vointa puternica! Disocierea am incercat-o si eu dar m-am impotmolit la faza cu mirositul si poftitul mancarurilor altora, mai ales dupa ora 18. Azi am luat 2+2 pastile de silfide ca sa-mi mai taie pofta de mancare. Si-au facut efectul, ce-i drept, dar sunt constienta ca nu e o solutie pe termen lung. Sunt curioasa, pentru februarie ti-ai facut vreun (alt) plan? Sau reiei disocierea?

    • Daniela, nu stiu inca, dar simt ca nu mai pot continua cu disocierea. Cred ca voi incerca sa combin in continuare putine alimente si din categoria celor sanatoase, gen carne slaba si legume, fructe. Sper sa reusesc sa elimn mancatul seara, asta sigur ar face minuni. Nu, teoretic pastilel nu sunt o solutie pe termen lung, dar la inceput cred ca fac bine, in sensul ca daca reusesti sa controlezi senzatia de foame o saptamana doua, ulterior si stomacul isi mai reduce din capacitate si organismul se obisnuieste. Singurul motiv pentru care nu vreau sa iau nici un fel de pastile este ca, cel putin teroretic, as putea sa raman insarcina oricand si nu vreau sa ametec lucrurile intr-un mod in care sa dauneze potentialului atat de dorit bebelus. Altfel, nu mi-ar strica deloc un pic de ajutor.

  3. Seamana cumva cu dieta pe care am tinut-o acum 2 ani. Da, îmi aduc aminte si eu de gatelile fara sa gust (dar n-am avut plângeri) :). Pentru rezultate mai bune, mai fa câteva chestii: foloseste ulei de parafina la salata, redu un pic si sarea si pune lamâie în loc de otet. Succes, Dana ! Eu ma apuc din martie 🙂

    • Multumesc mult de idei. Sarea am taiat-o aproape de tot ( cand pun, pun sare dietetica de la Kallos- din sare de mare), lamaie puneam oricum de vreo saptamana, dar de uleiul de paragina nu am auzit niciodata. O sa il caut pe net.

    • Se gaseste în farmacii, la sticlute mici. Nu are gust si nici culoare (ca si zic asa), dar este perfect pentru diete. Se pune putin pentru ca are si efect diuretic. Întreaba, oricum si farmacista. 🙂

  4. Felicitari si continua tot asa!Nu te abate de la drum chiar daca uneori e foarte greu(iti spun din propria experienta).Sfarsitul dietei o sa te gaseasca mandra de tine si multumita de corpul tau!

    • Asa sper si eu. Multumesc mult de incurajari si bine ai venit pe aici. Daca ai vreo poveste de succes cu ditele…tare mi-ar placea sa o stiu. ca te-am auzit spunand de experienta 🙂

    • Diana, am citit cu mare atentie ceea ce ai spus tu si in proportie foarte mare ai dreptate. Aproape de tot as spune, dar cand greuatatea se masoara in cifre care nu mai sunt doua, ci trei, slabitul devine o chestiune de sanatate in sine, asa incat o periaoda de privatiuni nu ii poate face mai rau organismului decat zeci de kilograme pe care le poarta, inima care pompeaza pentru un corp care nu mai este pe masura ei, coloana care suporta o greutate pentru care nu a fost proiectata. Stiu ca pe termen lung regimul disociat poate sa creeze probleme, dar dintre toate aceste diete disociate, disocierea pe mese este cea mai putin periculoasa. Treaba asta cu ecluderea totala nu e buna, mi-a spus-o si nutritionista, care, pe vremuri, dupa vreo luna si jumatate de dieta a consioderat ca e nevoie sa introducem painea, care are si ea cateva elemente de care organismul are nevoie. Faza disociata a fost temporara si sam nevoie de o periaoda de privatiuni de genul acesta pana cand imi obisnuiesc corpul cu alte cantitati si il determin sa ceara mai putin din chestiile pe care le adora…si dupa care tanjeste in continuare.

      Si miscarea este in plan, dar momentan un sport, oticare ar fi el, este un mod rafinat de tortura. Trebuie sa imi intru cat de cat in forma, ca sa am curaj sa ma urc pe role si sa ies in parc, ca sa strabat mai mult de doua trei statii pe jos.

      Oricum, Diana, iti multumesc pentru comentarii si pentru sfaturi. Se vede ca ele pornesc din inima si cred ca ai in spate si un pic de documentare, cel putin asa se simte din randurile tale. Felicitari pentru viata sanatoasa pe care o duci, ea ti se reflecta pe chip ( am tras cu ochiul la pozele tale de pe facebook), sper sa ajung si eu, peste cateva luni, exact la performanta ta: sa reduc cantitatile, permitandu-mi mult mai multe lucruri ca acum si sa nu mai mananc seara. Astea sun pe "to do list" in continuare.
      Te imbratisez cu drag!

    • Am citit articolul si in primul rand va felicit pentru vointa! Dar as vrea sa va aduc la cunostinta si un risc la care va expuneti, dar depinde de perioada in care mancati un singur aliment pe zi sau unnumar restrans de principii alimentare(fie ele si 2-3 alimente pe zi). In felul acesta organismul e privat de anumite principii alimentare(de ex de glucoza daca nu consumati deloc dulciuri sau alte durse de glucide, iar glucidele sunt preferate de organism ca si sursa de energie si apoi celelalte) si in felul acesta cand slabiti pt ca va abtineti de la anumite lucruri si slabiti din masa musculara, si nu din lipide de unde va doriti, iar apoi daca renuntati la dieta sau reveniti la alimentatia de dinainte puneti al loc lipide, si nu masa musculara pierduta. Sa nu ma intelegeti gresit, e f bine ca tineti dieta dar din punct de vedere biochimic ce se intampla in organism nu e prea sanatos cand excludeti total anumite alimente din dieta si va restrictionati doar la cateva alimente. Dar depinde si de organism, eu de ex am slabit 8 kg, de la 65 la 57 nu prin eforturi radicale, dar m-a ajutat si faptul ca nu imi placea carnea, nu mannac deloc grasimi, sucuri, cafeaua mereu o beau fara zahar, nu mananc de la fast-food. In schimb am renunatt la paine, am rarit-o cu dulciurile si am redus cantitatile, plus ca nu mai mancam seara dupa 6, si alergam destul de des, eh acum am ramas tot la 57 desi nu mai am timp sa alerg in perioada aceasta, si mananc ecva dulce in fiecare zi pt ca nu rezist fara :)))) si gust din anumite alimenete interzise in "diete" dar orgnsimul s-a obisnuit asa cu mancare mai putina dar incerc sa diversific. De ex acum mananc f multe fructe, consum lactate, carne slaba in supe. Repet, nu spun ca nu e bine sa tineti dieta, dar sa aveti mare grija exact la ce spuneati, sa nu va sleiti de puteri si sa nu va privati organismul de anumite pricipii alimentare. Va felicit inca o data pt initiativa si sporla slabit sanatos! Si pe langa alimentatia sanatoasa si sportul face minuni! 🙂

    • Diana, primul pas in a trata este a recunoaste situatia, a o vedea corect, fara false ascunzisuri. Asta stii mai bine decat mine. Nu aveam de ce sa ma supar, nu ai spus decat lucruri corecte si cinstite. Ti-ai ales o meserie frumoasa si cred ca o vei face bine, pentru ca se vede sufletul pe care il pui in tot ceea ce poate avea legatura cu santatatea. Dovada chiar comentariul tau. Un singur lucru mai am de spus aici: daca ma mai iei cu "dumneavoastra" ne certam rau de tot!! :))

    • :)) Am inteles, o sa tin cont. Imi place intr-adevar domeniul ales chiar daca uneori am impresia ca e mai mult greu decat placut in timpul studentiei, dar am satisfactia unor informatii folositoare, si desi o sa lucrez in domeniul farmaceutic sunt adepta preventiei decat apelarii la medicamente oricand si oricum. Prefer sa previn anumite boli prin stilul meu de viata si alimentar, iar medicamentele sa fie situatii de urgenta. Alimentatia e factorul ce declanseaza cele mai multe boli, asa ca primul pas spre sanatate este eliminarea cauzei nocive, nu tratarea urmarilor negative. Ah si daca tot eram cu subiectul la aspect am inceput sa caut multe informatii despre cum sa-mi mentin tineretea as zice :))) de ex pe langa alimentatie, imi place sa ma rasfat cu anumite uleiuri, de ex fac pentru par masti cu diverse uleiuri(cocos, ricin, masline) iar pt fata folosesc ulei de migdale in fiecare seara dupa ce ma demachiez(previne imbatranirea, hidrateaza si are avantajul unei bune absorbtii). Si tot caut alternative naturale, imi plac enorm mai ales cand aflu noutati, imediat le pun in practica :)))

    • Woow, ce frumos mi-ati raspuns! Ma bucur din suflet ca nu v-au deranjat comentariile mele si recunoasteti anumite lucruri, si aveti dreptate la treaba cu cifrele indicate pe cantar, uneori nevoia de a slabi e mai mare decat orice pentru ca inseamna sanatate din multe puncte de vedere. Da, recunosc ca m-am documentat din perioada liceului citind carti de nutritie din pasiune pentru domeniu si dorinta de a slabi la inceput, care ulterior s-a transformat in dorinta de a avea un organism curat, sanatos, vitaminzat, si sa se reflete si pe chip efectul antioxidant. Dar acum nu a mai fost nevoie sa caut carti pentru ca sunt studenta in anul 3 la Farmacie, si sunt informata non-stop de la profesori cu multe aspecte ce ma ajuta. Va imbratisez si eu si o seara linistita! 🙂

  5. Dana tu stii ca eu te sustin si citesc cu atentie tot ce vei scrie referitor la subiectul asta si urmaresc progresele pe care le faci. mi a placut comentariul Dianei si ma bucur ca se aduna astfel de oameni aici, in jurul acestui subiect, pentru a primi atat motivatie si entuziasm cat si schimburi de idei pertinente.
    pana acum totul suna bine si eu zic ca esti pe drumul cel bun.
    tot ce pot sa iti spun la momentul asta este: incearca sa il atragi in stilul tau de alimentatie si pe sot, atat cat este posibil. in mare parte ii va face si lui bine, lucreaza mult cu mentalul tau a capitolul asta si felicita te si bucura te pentru fiecare gram dat jos si nu te gandi niciodata vaaai, am mancat asta, sper sa nu ma ingras. cum ai spus si tu, daca psihicul e impacat totul va merge bine. si inca un punct: vei avea o perioada de plafon. va fi inevitabila. corpul se impotriveste cumva. sa nu te descurajezi daca va apare acea perioada si sa continui indiferent ce zice corpul. vei vedea ca se vor schimba si gusturile tale si nu iti vor mai placea alimente pe care le mancai inainte. mult succes si iti tin pumnii 🙂

    • Stiu, Valy, ca ma sustii si iti multumesc, imi face tare bine, mai ales ca m-am inhamat la lupta lunga, dar necesara. Sotul meu e foarte multumit ca mancam mai santaos, mai putin sarat ( daca nu pot gusta mancarea, pun sare foarte putina de teama sa nu exagerez si oricum si sarea e din aia dietetica).

      Cand intervine plafonul am ac si de cojocul lui: ma apuc sa fac miscare. Deocamdata inca obosesc repede, asa ca imi pastrez cele doua statii de mers pe jos, dar probabil ca dupa inca o luna o sa mai adaug un pic de miscare, tocmai pentru a depasi momentul critic. Momentan, corpul ma asculta. greu, dar ma asculta.
      Inca o data te imbratisez pentru cuvintele tale calde si pentru ce mi-ai spus cand am luat hotararea…si pentru ce NU mi-ai spus inainte, cand nu eram pregatita sa plec urechea. 🙂

  6. Am 14 ani, 1.70 m si 65 kg. As vrea sa slabesc, dar nu ma pot abtine de la unele alimente. Ce ar trebui sa fac? Ce as putea face sa slabesc?

    • Draga anonim/anonima, partea asta cu abtinerea e cea mai grea. Asa cum vad eu lucrurile, ai doua alternative: ori micsorezi drastic cantitatea de alimente nepermise (nu tre' sa iti spun eu care sunt, sunt convinsa ca le stii) dar iti permiti din cand in cand cate o mica evadare, ori te apuci de sport, ca sa arzi calorii si sa ajuti corpul sa slabeasca. ideale ar fi amandoua, dar uite, eu dupa 8 luni de dieta, chiar daca am avut vointa maxima la partea cu abtinerea, la sport nu prea m-a indemnat inima.

    • Nu am incercat-o, am auzit de ea si am o colega care a slabit foarte mult tinand-o. Acum, dupa 37 de kg slabite nu prea ma mai incumet sa ma bag la diete restrictive si de lunga durata, mai bine incerc pur si simplu sa mananc mai putin si sa ma mentin sau sa slabesc foarte lent….

  7. Dana esti o inspiratie pentru noi toate.. Ma bucur ca am gasit blogul tau, care este plin de informatii bine scrise si verificate 🙂 Te pup!
    Pot sa zic un mare woooow pentru modul de scriere si u numai. Povestea ta este numai buna de impartasit cu alte fete care se confrunta cu probleme de greutate.

    • Livia, multumesc mult pentru apreciere. Faptul ca am scris povestea mea cu slabitul m-a ajutat,luna de luna, sa merg mai departe.

LASA UN MESAJ

Please enter your comment!

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

*

De acord

Please enter your name here