De plecat nu mai plec prea curand in vacanta, asta imi e clar, asa incat, in timp ce insir toti sfintii si gradele de rudenie, alaturandu-i fara pic de rusine viitorului fost sef minunat al lui Mister SF, colind internetul uitandu-ma dupa oferte, chiar daca nu pot profita de ele anul acesta, ca fetita cu chibrituri din poveste. Ma consolez cu gandul ca macar voi fi toba de carte in clipa in care voi reusi sa trec de la teorie la practica si, ca plan de rezerva, as putea, la cate am citit in ultima vreme, sa imi deschid fara probleme un blog de turism.
Doua concepte din turism ma atrag ca mustele la miere, pe mine si pe restul de 100% din turistii in cautare de vacante, pentru ca oricat de bogati am fi, nu strica sa profitam la fiecare pas de ocazii de a face economie: este vorba despre early booking si last minute.
Apropo, citeam undeva ca expresia last minute este in topuri din punct de vedere al cautarilor romanesti pe internet. Acest fapt demonstreaza mai multe lucruri: in primul rand ca avem din ce in ce mai putini bani si in al doilea rand ca asemenea oferte sunt cu adevarat tentante financiar vorbind. Pentru ca tu, agentie de turism, nu vrei sa iesi in pierdere, preferi sa vinzi excursia la pretul de achizitie sau foarte putin peste, decat sa ramai cu locurile in autocar neocupate. E adevarat ca aceste locuri nu iti permit sa iti mai negociezi nici camera cu vedere la mare si nici locul in autocar, dar reducerile merita cu prisosinta sa mai renunti macar la o parte din pretentii.
Early booking, adica rezervarea cu multe luni inainte, poate fi si ea purtatoare de mari avantaje financiare.