Idei de gustari sanatoase si cu putine calorii pentru cand esti la dieta

gustarePentru a scapa de kilogramele in plus, primul pas spre succes il reprezinta analiza motivelor care au dus la ingrasare. Doar analizand cauza vei putea sa inlaturi efectul. Asadar, tu ti-ai pus vreodata intrebarea de ce ma ingras?

In principiu raspunsul este simplu: ne ingrasam pentru ca am ajuns sa consumam mai multe alimente decat ne sunt necesare. Aducem in organismul nostru un surplus de calorii pe care nu le ardem.

Care sunt cei mai mari dusmani ai dietelor?

  • Mesele dezordonate, in special masa principala luata tarziu, seara si compusa din alimente puternic calorice.
  • Mancatul fara sa iti fie foame, de plictiseala, din obisnuinta sau pe fond de nervi.
  • Un stil de viata sedentar, fara nisi un pic de miscare.
  • Rontaitul intre mese a diferitelor tipuri de snackuri.
  • Mancatul alimentelor nesanatoase, care aduc doar calorii goale si insuficienti nutrienti, astfel incat senzatia de satietate este de scurta durata.

De ce trebuie sa mancam putin si des?

O dieta de slabire sanatoasa inseamna o dieta sanatoasa, in care se mananca putin si des. Nutritionistii recomanda ca intreaga cantitate de alimente sa fie impartita in 3 mese principal si 2 gustari. Acest lucru este cu atat mai necesar cu cat ti-ai obisnuit organismul cu extreme: ai rabdat de foame de multe ori cate o zi-doua-trei si apoi ai mancat pana cand ai recuperat tot ce pierdusesi pe cantar.

fructe

Mancatul putin si des este o modalitate de a preintampina efectul yoyo, adica ingrasarea (chiar mai accentuata) de dupa o slabire brusca. Practic, mancand la ore fixe cate o cantitate mica de alimente, vei comunica organismului tau ca poate sa stea linistit, nu e necesar sa stocheze sub forma de depozite de grasime tot ce primeste, poate sa arda fara grija si sa tranforme in energie ceea ce tocmai ai mancat, intrucat va mai primi curand o alta portie.

Ce alimente ar trebui sa consumam in asa fel incat gustarile dintre mesele principale (luate undeva in jurul orelor 10-11 dimineata si 15-16 dupa amiaza) sa nu ne ingrase, dar sa ofere organismului cat mai multe beneficii? Iata cateva idei:

Migdale, alune sau nuci

pe post de gustare migdalele, alunele sau nucile sunt buuuune de tot 🙂 si satioase, dar ar trebui consumate crude, nu prajite si neaparat fara adaos de sare, pentru a beneficia pe deplin de calitatile lor nutritive, care prin tratarea termica se pierd in proportie de peste 50%: fibre, grasimi nesaturate sanatoase si proteine vegetale.

Fructe uscate

Fructele uscate, deshidratate pot reprezenta o gustare delicioasa: 25 g de fructe de goji, de exemplu, dau senzatia de satietate, dar nu aduc organismului tau mai mult de 100 de calorii. In plus, sprijina metabolismul, scad pofta de dulce, ajuta la intensificarea arderilor si iti ofera energie pe termen lung.

Orice fructe ai consuma, uite-te bine pe eticheta si nu confunda fructele uscate (eventual rehidratate de tine in putina apa calda inainte de consum), cu cele confiate, care contin  adaos de zahar sau sucuri dulci. Cele confiate sunt tare bune la gust, dar nu te ajuta deloc la slabit.

gustare cajuFructele proaspete

Atentie si aici la cantitatea consumata, exagerand putem obtine efectul invers, intrucat fructele contin zaharuri naturale. Sanatoase, dar zaharuri. Vorbim de un fruct (1 mar, o portocala, 1 banana) sau de echivalentul acestei cantitati.

Un smoothie

Un mar si un morcov pasate in blender sau cateva capsune proaspete cu jumatate de pahar de lapte pot sa constituie un smoothie delicios. Tine insa cont de 2 aspecte:

  1. nu depasi un pahar de 200 de ml
  2. profita de dulceata fructelor si nu mai adauga zahar daca intr-adevar vrei sa slabesti!

 

Un iaurt mic

Mic inseamna 150-200ml maxim. Majoritatea persoanelor care tin dieta se inghesuie sa cumpere lactate cu 0% grasime, care de multe ori nu au nici un gust. Nu trebuie sa te arunci la iaurtul grecesc, care are un continut de grasimi ridicat, dar e in regula sa mananaci chiar un iaurt obisnuit, cu 1-3% grasime, daca respecti cantitatea. Ideea este ca, in alimentatia ta, sa inlocuiesti satisfactia pe care altadata ti-o dadea cantitate, de satisfactia pe care ti-o ofera gustul si senzatia de lejeritate pe care o ai dupa o masa usoara.

Ti-a placut? Da si mai departe !

7 COMENTARII

  1. Eu sunt contra gustarilor. Consider ca o masa buna va tine 5 ore, fara gustari. Desi sunt diete cu 3 mese si 2 gustari, consider ca e prea des si mancatul la fiecare 2 ore nu lasa corpului timp sa digere, sa scada glicemia suficient , etc. Cum fiecare e unic, am remarcat ca pentru mine cel mai bine merge: 2 mese consistente (salate si proteine, sau salae si carbo ) si mere in loc de mic dejun (morcovi sau mere ca sunt de sezon si le consum ceva mai tarziu la birou). dar sa nu uitam, ce merge la tine nu merge la mine si invers.,

    Inca o mica remarca: migdalele, alunele, nuci, sunt bombe calporice, deci cantitatea e musai sa fie limitata la un pomn. La fel, fructele uscate din comert sunt iar o pacaleala, ai scris asa bine!! POate cine are deshidratator sau rabdare sa si le usuce. La mine smoothie e iar inlocuitor de mic dejun- aici profit sa ascund frunze ce altfel nu le-as consuma, si il diluez cu apa si adaug si ceva lamaie sa mearga treaba :D.

    • Draga mea, tu esti o adevarata enciclopedie, de fiecare data iti savurez. comentariile. Am citit si eu despre varianta asta doar cu mese principale, dar la mine nu a dat rezultate, in sensul ca imi era atat de foame la masa urmatoare ca nici nu mai apucam sa savurez ce este in farfurie. infulecam de-a dreptul/ Dar da, fiecare dintre noi trebuie sa isi gaseasca echilibrul in felul lui, echilibru care sa ii permita sa se simta bine si mancarea sa isi faca treaba, adica efectiv sa hraneasca, nu sa ajunga sa ingreuneze.

  2. eu sunt campioana la mancat din plictiseala, din frustrare, din razbunare (practic ma razbun pe mine, stiu). Nici la mine nu merge cu 3 mese fara gustari pentru ca nu merge. E prea greu pentru un mancacios sa treaca la 3 mese batute in cuie.

  3. Functionabil si la mine modelul cu mesele si gustarile, eu mananc la trei ore, adica si cele care ar trebui sa fie mese, de multe ori sunt ca si gustari si asa am slabit si asa reusesc sa ma mentin…a, exista iaurt grecesc olympus cu 0% si cu 2%, eu pe acestea le prefer, sunt f bune. Fructe uscate din comert nu mananc, nu prea am vazut asa ceva, imi mai fac eu cand am timp la deshidrator….

LASA UN MESAJ