Monetizarea blogului- recomandari saptamanale 8

Un sfarsit de saptamana un pic tehnico-comercial am pentru voi, dragii mei, iar ca sa fiu corecta atat cat pot eu si sa nu va fac sa pierdeti timpul citind ceva ce nu intra in sfera voastra de interes, am pus chiar in titlu subiectul recomandarii mele de saptamana asta.
Asa cum am mai spus-o, sunt interesata si de monetizarea blogului/blogurilor mele. Am strigat eu sus si tare asta in articolul catre care va duce linkul precedent si stiu o serie de persoane care imi impartasesc opiniile, majoritatea mult mai putin incepatori ca mine. Ma joc si eu in clipa asta cu vreo patru bucati blog, atat cat sunt eu in stare (chiar daca nu stiu foarte bine cum se manaca in mod corect partea de monetizare, sau mai exact toba de teorie nu reusesc, din varii motive, sa o pun in practica multumitor).
Altceva voiam insa sa va povestesc si, implicit, recomand si merita sa cititi in continuare numai daca ma iubiti in mod deosebit si considerati ca merita citit tot ce insir eu aici sau  daca subiectul asta, monetizarea blogului, va intereseaza.
Va recomand, asadar,  un articol scris de Liviu cu ceva timp in urma, este vorba de Pretul corect al unui advertorial . Am indrazneala de a crede ca, desi el dateaza din luna noiembrie a anului 2012, informatiile respective sunt inca de actualitate sau pot constitui un important punct de pornire /evaluare pentru un blogger care decide sa isi puna scrisul la bataie pentru foloase materiale.
Practic, dupa ce explica ce anume inseamna un advertorial si face diferenta intre acesta si articolul de tip link-building, Liviu ne arata cam care este valoarea fiecaruia in bani, tinand seama de mai multe criterii, diferite pentru fiecare in parte. Vorbim, asadar, despre criterii gen Pagerank al blogului pe care se publica, linkuri dofollow, ancore text pentru  un articol de link-building si de numarul de cititori unici ai blogului sau viralizarea continutului (Facebook Like, G+ ) in cazul advertorialului.
Nu va mai dau si alte detalii, va lasa sa descoperiti singuri detaliile despre pretul corect, nu imi asum decat meritul de a fi descoperit si eu, tardiv, acest articol ( daca asta se poate numi merit!!).
Este o analiza reala si muncita, stiu ca recomandari pentru el au mai fost facute in trecut, dar in trecutul acela nici eu, cu Sexul meu Slab cu tot, nu existam si poate mai sunt altii ca mine.Asa incat si pe aceasta cale ii multumesc autorului.Iar voua va urez sa vina weekendul cat mai repedeeeeeeeeeeeee!!!!

 

48 COMENTARII

  1. Am citit. Interesant. Intreb : chiar se poate castiga ceva? Tu castigi ceva ? Mie mi-e cam frica de raportul "calitate/pret" . Explic: din dorinta de a castiga cat mai mult trafic scade calitatea continutului. Sau timpul necesar fabricarii unui continut de calitate. Sau poate ma insel. Eu una nu m-am "aplecat" serios asupra subiectului pana acum. Am vazut doar ca pagerankul e mic . Dar asta e…

    • Eu cred ca se poate. Momentan, nu am castigat nimic din asta, pentru ca nimeni nu vrea articole pe un blog cu PR 0, cum e al meu momentan. Sau daca exista din astia, eu nu i-am gasit. Raportul calitate pret? Asta ar merita o discutie mai larga. Depinde ce tip de articol scrii. Liviu face diferenta in articolul de mai sus intre advertorial (in care eu zic ca are importanta si calitatea) si articol de tip link building in care ma indoiesc profund ca are importanta ce scrii, atata timp cat respecti niste cerinte tehnice. Asta din punct de vedere al celui care plateste. Mai e punctul de vedere al cititotrilor blogului, care sunt obisnuiti cu un stil de articole si nu cred ca mor sa citeasca advertoriale. Uite, de exemplu eu admir modul de a scrie al Vienelei, face din toate o poveste, in care integreaza si link-urile necesare. Astfel, ea reuseste sa ma atraga spre articolele ei in continuare, prin modul de a scrie si indiferent de scopul pentru care le scrie.

    • "Mai e punctul de vedere al cititotrilor blogului, care sunt obisnuiti cu un stil de articole si nu cred ca mor sa citeasca advertoriale" Asta e ca invartitul in cerc. Ca daca n-ai cititori la ce bun advertorialele?
      Bravo celor care stiu sa folosesca SEO cu pasiune si sa integreze pasiunea in SEO. Eu una am avut retincente pana acum relativ la SEO, nu stiu de ce mi se face parul cret de fiecare data cand incerc sa-i inteleg logica. Am impresia de fiecare data ca e ca si cand ai forta un pictor sa devina fizician (stiu, exista excepti, stiu …si eu as fi vrut sa fiu Leonardo Da Vinci dar n-a iesit;-))

    • Eu am PR 0 si m-am inscris pe toate site-urile posibile de scris adverturi, dar nimeni nu m-a vrut. Vad bloguri ai caror autori scriu mai mult sau mai putin bine, dar PR le aduce oferte. Cam de aia cred.

      PS Mi-ar placea sa ma contrazici ! 🙂

    • Și de ce crezi că nimeni nu vrea articole pe un blog cu PR0 și că la toate concursurile se cer linkuri dofollow?

      Rătăcindu-te pe străzile lunare, la ce ți-ar fi de folos o hartă a traficului rutier marțian? Sigur, tradusă în lunariană, dar de cineva care n-are mașină.

    • Nu-mi strici nici o ploaie, stai linistit, dimpotriva, discutia cu tine e o reala placere. De fapt, cred ca dezbaterea din doua locuri tinde sa se reduca la una.

      Intrebarea mea vine asa: totul se reduce numai la linkuri?? Pe langa ele sa nu mai conteze chiar deloc si modul in care se prezinta un produs?

      Eu cred (dar recunosc ca e posibil sa fiu o afurisita de idealista) ca o firma isi castiga vizibilitate si prestigiu in doua moduri: unul tehnic, adica buna pozitionare in interogarile de cautare ale internatiunilor, prin prin linkuri si SEO si altul, al doilea, mai putin tehnic, care tine de imaginea pe care si-o creaza in ochii consumatorului potential. Imagine pe care si-o creeaza prin cuvantul portat mai departe de la unul la altul. Cand descriu, asa cum ai spus tu intr-un alt comentariu, un superb apus de soare, folosind asocieri de cuvinte care impresioneaza cititorii, o parte dintre ei vor fi dezamgiti poate, pentru ca se asteptau la arta fara scop in sine, literatura si atat; cealalta parte ar putea sa ramana in minte cu monitorul acela exact datorita cuvintelor mele si ceea ce au citit sa le influenteze decizia de cumparare. Linkul vine ca sa le ofere si solutia tehnica, in eventualitatea acestei decizii.

    • Ok, o să fiu mai explicit. Nu vreau să-ți stric ploile și nici nu cunosc îndeaproape cum stau lucrurile pe la noi, nefiind foarte preocupat de chestiunea asta până acum, așa că rog a se lua cele ce urmează ca simple opinii personale.

      Liviu a tradus ceva principii de marketing_pe_bloguri din afară. Le-a luat de pe ProBlogger și Mashable, dacă bine rețin, care-s un fel de Arhi și Chinezu de la noi, dacă ar fi să. Trecând peste modul cum a înțeles el acele principii, și apoi trecând peste modul cum a reușit să explice în scris ce a înțeles, deci practic făcând abstracție de faptul că articolul lui e un talmeș-balmeș, ideea pe care totuși o întrezărim e că advertorialele-s de două tipuri: (1) cele de tip link și (2) cele de tip creativitate. Este?

      Tu, bag sama, o ții tare pe aia cu creativitatea. Stropul de talent pus în articole de făcut bani, originalitate, artă, poate reușești s-o vinzi. Și atunci, vin eu și te întreb: câți dintre advertizerii de la noi sunt interesați de asta? Că probabil Liviu are impresia că piața de advertising din spațiul mioritic e aceeași cu cea de dincolo. Cine te-ar plăti să scrii doar pentru chestii gen creativitate? Cine ar plăti să le faci reclamă fără linkuri dofollow? Doar așa era teoria, în cazul acestor articole (creative) nu prea contează linkurile, ba e contraindicat să le pui. Scrie chiar în articolul lui Liviu. Și din ăstea vrei tu să faci, că tu scrii frumos, creativ.

      Advertorialele obișnuite, de pe platformele pe care zici că te-ai înscris, vizează linkuri. Conținutul artistic al articolului nu este important, timpul în care l-ai scris nici atât, greșelile ortografice sunt probabil peste puterea de depistare a advertiserului, care pur și simplu vrea de la tine un link, să-l ajute în Google.

      De cealaltă parte, avem concursuri BlogalInitiative, SuperBlog și care mai sunt. Unde, aparent, trebuie să fii creativ. Dar și acolo e musai să pui linkuri dofollow, din câte știu. De ce oare? Nu pentru că tot linkurile contează și acolo? Iar toată chestia asta cu creativitatea e o metodă ca advertizerul să primească 50 de articole dar să plătească doar 3 dintre ele, respectiv cele care ajung pe podium? Cel puțin mai devreme aveam adverturi pe față, scrii atâtea cuvinte, ai PR cutare, primești atâția euro. Aici, la concursuri, scrii de 10 ori și – poate – câștigi o dată. Și tot trebuie să pui link.

      Și atunci, în condițiile în care toată lumea este interesată de linkuri, te întreb: de ce dorești să investești timp, energie și creativitate, stricându-ți totodată un blog frumos, când ai putea câștiga aceleași sume, participând doar la advertiriale clare (nu la concursuri) și postând articole de 10 minute pe un blog de cacao? Și ai rămâne și cu blogul ăsta frumos, neatins de umbra banilor. Uite că acum ești și creativă, și talentată, și ai postări foarte frumoase, și nu câștigi bani și nu te acceptă advertizerii. Pentru că îi doar în cot de creativitatea ta. Și tu tot vrei să le-o consacri?

      See my point?

    • Păi iară discutăm napolitane? 🙂 Ai văzut cele 3 linkuri din mailul meu? Și revin la articolele tale, nu ziceai mai devreme că nu prea se uită la tine cu PR0?

      Eu scriu în Google „uși și ferestre”. Site-ul lui X apare primul că X a cumpărat multe linkuri. Crezi că mă uit ce linkuri a cumpărat X și cât de frumnos sunt ornate acele linkuri cu text pe diverse bloguri? X câștigă mai mulți clienți că apare mai sus în Google. Poate eu sunt analfabet. Caut și eu în Google să-mi pun geam nou la casă.

      Eu nu zic să nu existe nici o firmă serioasă pentru care să conteze imaginea și etc, dar din ce văd că se face pe bloguri, inclusiv cu concursurile, cam ăsta e nivelul…

      Cel mai frumos ar fi, dacă tot te interesează, să găsești o astfel de firmă interesată de imaginea ei și un blog care o promovează ca atare, nu pentru vânzări de linkuri cum se fac de obicei. Concret, un caz, blogerul cutare, pentru cine lucrează, cum îi promovează produsele, și atunci știi că există un caz și poți trage speranță. Eu n-am căutat, dar pe mine nici nu m-a interesat așa mult. Asta chiar ar fi interesant.

    • Eu iti multumesc pentru comentariul tau argumentat, nu cred ca pot raspunde, nu am experienta necesara, momentan ma joc numai cu vise. 🙂 Dar am sa citesc in liniste (cand n-oi fi la job sa incerc sa diger ce e pe aici)

    • Lotus, ai un mod de a analiza, numa' bun sa te doara mintea, pe bune, si nu o zic cu suparare, ci o zic pentru ca analizezi complet nerealist!
      1-articolul nu este tradus de pe problogger si mashable (WTF?), ci pur si simplu preturile sunt raportate pietei din Romania luand in considerare preturi estimate si vehiculate de autorii si editorii celor doua publicatii amintite, cu diferite ocazii!
      2-criteriile de analiza imi apartin in totalitate, fiind un complex de expertiza realizat impreuna cu specialisti in advertising online si SEO! Acelasi complex de criterii din articol a fost inclus mai apoi in Expetiza Stake TAG, pentru ca mai apoi sa devina punct de referinta pentru si alte agentii de advertising online!
      3-Articolele SEO, acele articole cumparate doar pentru linkuri nu au nicio legatura directa cu advertisingul online, fiind folosite pentru linkbuilding si optimizare pe cuvinte cheie! Cine cumpara astfel de articole si mai apoi pretinde ca nu urmareste SEO ci creativitate, minte de ingheata apele, asta ca sa nu mai spun ca sunt atatia ''specialisti'' ce sunt de-a dreptul pe langa fenomenul advertising!
      4-Advertorialele, adica acele articole unde se solicita creativitate, in oricare forma a ei, au scop de a vinde, direct sau indirect, adica fie prin trimitere directa de lead-uri, fie prin popularizarea produsului promovat! Tocmai de asta linkurile sunt inutile, tocmai de asta nimeni nu le recomanda, nici macar Google, pentru ca toti cei din advertising (cei cu capul pe umeri) sunt constienti ca pentru marketing linkul devine inutil in web 3.0!
      5-Perceptia ta se bazeaza exclusiv pe ceea ce vezi in Romania, ori in Romania, in advertisingul online bugetele sunt de regula extrem de mici iar un responsabil al unei companii sau firme ce trebuie sa faca o campanie pe bloguri va prefera intotdeauna sa combine cele doua tipuri de articole, seo+advertorial, tocmai pentru ca va cauta sa economiseasca (la un buget de 1000 de euro, poate astfel sa cumpere 30 de articole bune, in loc de 100 strict SEO)! In plus, exista enorm de multi pseudo-bloggeri ce isi vand foarte ieftin pielea, solicitand 3-5-7 euro per articol, considerand ca munca unui blogger nu valoreaza mai mult, doar pentru ca ineptiile si refularile lor mentale nu necesita mai mult de 10 minute pentru a fi scrise pe blog!
      6-Ceea ce spui tu cu pusul articolului SEO sau advertorial pe un blog de cacao nu este decat un alt mod tipic romanesc de a da teapa, tu ii dai advertiserului, el ii da firmei contractante, firma pierde astfel banii, in plus articolul tau nu porduce nimic, nici macar valoare SEO, deci banii au fost investiti de pomana iar la final firma contractanta va considera ca nu mai are sens sa investeasca in promovare online, pentru ca nu se merita!
      7-Tu vorbesti in mod complet dezinsteresat, la fel ca multi altii, insa cu siguranta daca ai avea un target, adica advertiserul sa-ti fixeze o tinta (5000 de leaduri, 50 like sau altceva) lucrurile se schimba si nu iti vei mai permite sa fentezi advertiserul publicand pe un blog de cacao! Cu alte cuvinte, nu toti cei ce-ti vand tie articole sunt advertiseri, multi sunt doar specialisti SEO ce vor linkbuilding rapid sau optimizare pe cuvinte cheie rapida si pe care nimic in afara de linkuri nu-i intereseaza! Advertiserul in schimb nici nu te va contacta pentru ca mai intai iti va analiza blogul, ori daca blogul nu corespunde unor criterii de expertiza si potential, nici nu vei prinde un advertorial curat!

    • Iar cele spuse mai sus sunt doar o mica parte din ceea ce inseamna advertising pe bloguri! Frumos ar fi sa nu te mai pripesti in judecati de genul asta pana cand nu ai reusit sa intelegi cum functioneaza mecanismul si ce anume il face sa ruleze!
      ''Talmes-balmes'' asa cum a fost acest articol, a devenit unul de referinta pentru blogosfera si firmele ce vor sa faca advertising online direct, fara a intermedia procesul prin agentii, la cateva luni de zile mai apoi (aproape 8) a aparut un articol de gen si pe o publicatie din afara (Mashable, daca nu ma insel)! Asta ca sa nu mai spun ca agentii mari au inceput sa faca deosebirea intre cele doua tipuri de articole, la fel si firmele, multe dintre ele intervenind in campanii aflate in plina desfasurare solicitand bloggerilor sa elimine linkurile!

    • Liviu, Lotus, eu ma uit la voi si ma gandesc cat mai am de crescut. Nu vreau sa fiu ipocrita, am sa recunosc ca momentan vorbesc discutii, nu ma plateste nimeni sa scriu, nici frumos nici urat si atunci scriu si eu din tot sufletul si ce ma taie capul. Cand o sa mai cresc un pic si o sa am cu ce, o sa pot argumenta o opinie. Pana atunci ma multumesc sa ascult. E drept, mi-as dori o piata de advertoriale ca a lui Liviu, stiti de ce? Pentru ca tampenii cu linkuri poate sa scrie orice oligofren, de scris bine nu se pricep chiar asa multi. Lumea aceea ideala mi-ar scadea mie concurenta. 🙂 Deci e uman sa cred ce mi-ar placea. La fel de uman e sa ma si indoiesc si pentru asta ma straduiesc sa imi cresc si niste pui de blog oligofren, asa, mai in umbra. 😉

    • @Liviu

      1. Tradus în sensul că ai preluat niște idei din acea zonă, nu că ai transcris un text din engleză în română. Vezi ce bine comunicăm, ce scriu eu și ce răspunzi tu? 🙂

      2. Da' ce-i Shake TAG? S-ar putea ca baza în care te bazezi să fie cam shaking… 🙂

      3. Adică ăștia cu SuperBlog, Blogal Initiative etc?

      4. Pe de-o parte linkul, ca fundament al internetului, nu este și nu va deveni inutil pentru marketing. Pe de altă parte tu vorbești teorii, pe mine mă interesează practica. Arată-mi tu în România unde se respectă principiile pe care încerci să le schițezi, cu advertizing bazat pe creativitate și nu pe linkuri. Practic. Că altfel ce rost să vorbim napolitane?

      5. Da, geez, exact că pe ce văd în România se bazează. Asta am și zis mai sus, explicit. De aia afirm că tu vii pe Marte cu un text tradus din venusiană. Că ce zici tu nu se aplică la noi. E teorie, se aplică poate dincolo, cât se aplică, că au scăzut și acolo bugetele.

      Deci ce mă încălzește pe mine că există o teorie a publicității oneste și creative dacă ea nu se aplică aici, unde am eu blogul, adică în România? Asta îi spuneam Danei mai sus. Că unde vede ea aplicarea ei la noi? Cine îți dă ție atâția euro pentru un articol? Câți cumpărători crezi că poți aduce unui producător de mașini dintre cei 50 de unici care te citesc, majoritatea lor fiind de asemenea blogări? Am dat un exemplu cu 50 de unici, nu sări în sus.

      Deci hai să povestim că există o teorie frumoasă. Da, există. Da-i teorie. Și nu se aplică la noi.

      6. Păi stai așa, dacă firma X are pretenția să îi public un advertorial pentru 3 euro, la ce anume ar trebui să se aștepte? Deci nu-i țeapă atât timp cât acea firmă nu vrea un articol creativ și frumos ci un link în Google. Și toate firmele de pe la noi asta vor.

      Sigur că în sens mai larg se strică piața, sau s-ar strica dacă ar exista, dar până ajungem la piață și la sensul larg poate ar fi mai util să ne preocupăm de curtea proprie.

      7. Păi știi cum e, în final ține de pondere. Tu și cu Dana ziceți că se poate face un blog de succes care să publice advertoriale autentice. Eu mă uit în jurul meu și vă zic că da, se poate, dar care-s șansele și cât de idealiști puteți fi?

      Rămâne să demonstrați că într-adevăr ați reușit. Că adică publicați advertoriale pline de creativitate, plătite scump de niște oameni pe care nu-i interesează că le puneți sau nu link, și că nu mai faceți față la câte cereri aveți.

      Eu vă urez succes.

    • :)) Nu contestă nimeni că ți-ai dori să trăiești în lumea ilustrată de Liviu. Dar bun, și cu asta ce?

      Politica este arta de a-ți pune abilitățile de conducere în slujba poporului. E frumoasă definiția? E. Ți-ai dori o lume în care o astfel de definiție să se probeze? Ți-ai dori. Îi schimbă asta cu ceva pe politicienii noștri? Mhmm…

    • @Lotus
      1 – preluat idei nu e acelasi lucru cu raportarea (deci e clar ca vorbim limbi diferite)
      2 – Stake TAG, trebuie sa te interesezi mai mult, pentru ca sunt singurii in momentul de fata care au capacitatea de a calcula si prognoza succesul unei campanii SM si pe bloguri, din Romania, dar si capacitatea de a calcula before-business, astfel incat advertiserul sau firma sa lucreze doar cu cei care-i pot oferi maximul pentru suma investita (ori asta nu e deloc lucru simplu)
      3 – superblog, blogalinitiative, s.a.m.d sunt businessuri, concepte bazate pe concursuri pentru bloggeri, nu pe campanii SM! Cei de la BI marseaza pe ideea ca ei fac si campanii SM din simplul motiv ca multe din concursurile organizate de ei sunt ramificatie blogosferica a unei campanii SM si de advertising national, pe mai multe canale media s.a.m.d! Nu discut conceptele, nu e treaba mea, ce am avut de zi am zis direct cand a fost cazul, fie lui Cristi, fie Claudiei sau lui Albert!
      4 – Linkul nu va deveni inutil pe internet (nici nu am zis asa ceva) insa va deveni inutil in advertisingul online, pentru ca in web 3.0 datele semantice sunt cele care guverneaza! …de fapt, deja a devenit inutil, in advertisingul online…
      5-Tocmai aici e smecheria, pentru ca bazandu-te pe Romania risti sa nu intelegi nimic, sa nu aduci nimic nou, din simplul motiv ca mai mult de 70% din campaniile de advertising online si SM sunt comandate de multinationale in functie de trendul pietei globale (gandeste global, actioneaza local)! Cu alte cuvinte, daca tu ca blogger accepti tot ce iti cere un adveriser, desi stii ca multe din cerinte sunt gresite, pentru simplul fapt ca nu mai au efect, atunci si advertiserul va considera ca asa merg lucrurile, ca asa se obtin rezultate! La final se va observa esecul, si nu prea mai e nimic de facut atunci cand totul cade! Pe scurt, advertiserii vin de multe ori cu lectiile nefacute si forteaza niste criterii percepute aiurea, apoi totul devine un cerc vicios din care e greu sa mai scapi!
      ….
      Daca nu as fi avut contracte de confidentialitate semnate ti-as fi putut da cel putin 20 de exemple de advertoriale curate, creative, platite peste medie si care au reusit sa aduca exact rezultatele pe care le-am dorit si pe care le-am fixat ca target (numai in ultimile saptamani)!
      ….
      Pentru fiecare categorie de produs, advertorialul aduce o tinta implicita, nu poti avea pretentia sa vinzi masini in online (ar fi chiar culmea) insa poti avea pretentia ca prin SM si advertoriale pe bloguri sa cresti o comunitate de fani pentru un brand auto, sa cresti dorinta oamenilor sa cumpere candva o masina ce poarta acel brand!
      In schimb daca advertorialul promoveaza un magazin online atunci da, tinta este sa vinzi, iar atunci cand se calculeaza ROI (return of investments) sa poti spune: da, a meritat investitia in advertoriale si SM!

    • @Dana
      Sunt destui bloggeri care au lucrat cu mine pe advertoriale, si consider ca la final au fost multumiti, la fel cum am fost si eu! E drept, depinde de proiect, nu zic ca am fost sau sunt usa de biserica, si eu am cerut linkuri in articole, in special cand a fost vorba de firme mici sau proaspat lansate in online, insa nu cred ca cineva, dintre bloggeri, s-a suparat, pentru ca remuneratia a fost una destul de buna pentru nivelul pietei din Romania si a meritat efortul!
      Referitor la blogurile crescute doar pentru advertoriale, eu sugerez sa uiti de ideea asta, pentru ca astfel de bloguri sunt vanate de fiecare data, la fiecare actualizare de algoritmi google! Iar Pagerank-ul e doar una din ecuatii, mai sunt multe altele, multe alte criterii pe care un advertiser sau specialist SEO le verifica la un blog/site!

    • Mă întreb așa neștiutor, ce publicitate onestă o fi aia în care ți se impun clauze de confidențialitate. Nu cumva nu ai voie nici să pui articolul la rubrica Advertising? 🙂

    • LOL, ma intreb, oare cate prostii mai ai de gand sa debitezi?! :)))))
      Pui niste intrebari de copil, pe cuvant! Ar trebui ca macar atat sa stii ca atunci cand lucrezi cu sau pentru o firma, de-a lungul unui contract ti se ofera acces la informatii confidentiale, informatii ce tin strict de bucataria interna a acelei firme si care daca ar fi facute publice ar ajuta concurenta in dauna firmei pentru care tu ii reprezinti interesele!
      Nu are nicio legatura articolul, advertorialul sau cum vrei tu sa numesti, pentru ca e doar un produs finit, care e menit, prin definitie, sa fie public! Ar fi cazul sa nu mai aberezi pe tema asta, risti sa cazi inspre penibil!

  2. Multumesc pentru recomandare! 🙂
    Criteriile sunt cu siguranta de actualitate in continuare, preturile insa, am rezerve, pentru ca de fapt si la data respectiva, preturile erau estimative in functie de informatiile (si numitorii comuni) pe care le colectasem in urma ''investigatiei'' de aproape 4 luni de zile cat a durata realizarea articolului!

  3. Eu cred ca e interesant numai ca, atunci, serviciul tau trebuie sa se mute pe blog, ca sa iti cresti Rank-ul si sa il mentii. Poate sa fie ceva interesant, daca descoperi o nisa. Eu citisem in urma cu ceva vreme, in Capital parca, despre doua prietene care si-au facut un site unde prezentau posete, primite sau de colectie. Si site-ul lor a inceput sa fie foarte vizualizat iar pasiunea lor s-a transformat intr-un adevarat business, incat sunt apreciate in acest moment ca fiind un fel de "consilieri" de profil. Din cate imi amintesc fac parte din Top Fortune 500. In orce domeniu, daca esti hotarat si consecvent reusesti, iar pe tine Dana te vad ca pe o ambitioasa, plina de energie, activa si consecventa. Iti doresc sa reusesti ce ti-ai propus. Succes!

    • Gabriela, momentan, serviciul meu ESTE si pe blog, din pacate nu cred ca stiu ceea ce trebuie pentru a ma compara cu fetele din exemplul tau. Iti multumesc pentru aprecieri, momentan incerc sa fac un blog personal cat mai bun, nu am gasit nisa de care sa ma dezvolt. Poate ca nu o sa o gasesc niciodata. Citisem undeva despre o americanca care traieste din blog si scrie numai despre filme cu femei. Dar scrie bine. Nu zic ca nu se poate, dar nu cred ca pot eu sa fiu atat de buna. Eu am prezentat numai un articol care m-a inspirat, momentan.

    • Daca PR o sa dispara, o sa apara altceva, se vor schimba criteriile, dar cred ca mai e pana acolo. Traim si vedem.Spor si tie, mamico!

    • Fluture alb, tare am mai ramas eu in urma cu cititul pe la tine…Multumesc de nominalizare, sa vad ce fac cu ea! 🙂

  4. As zice ca si eu sunt interesata fiindca chiar am mare nevoie de bani. N-am scris decat doua pana acum. Restul, ce-ar mai fi putut fi considerat ceva in genul au fost participari la diverse campanii de pe Blogal. Dar ca sa vezi cum sunt oamenii, acum ceva vreme cand am scris primul meu advertorial imediat s-a gasit cineva sa ma apostrofeze. Adica imi batea obrazul ca de ce scriu asa ceva. Nu mi-a picat bine deloc. Probabil ca am s-o mai fac cand si cand, daca voi fi solicitata dar am sa incerc sa nu ma mai sinchisesc de pareri de felul acela.

    • Chiar asa ar trebui sa faci, sa nu te sinchisesti, vor exista intotdeauna oamaneni care se vor apuca sa comenteze, sa bata obrajori. Unul din articolele de care vorbesti eu l-am citit la tine si mi s-a parut foarte bun.

      Si la mine momentan profitul se reduce la participari la concursuri de genul Blogal ssau BlogAwards, plus niste articole scrise pe un alt site, pentru un pret incredibil de mic. Dar nu ma plang. Din toate inveti cate ceva. De exemplu de la Liviu invat sa imi apreciez munca.

  5. Am si eu un blog mai mult decat personal, un blog colectiv de pe urma care castig destui bani incat sa imi placesc internetul si energia electrica. Nu folosesc metode de a vinde advertoriale sau link-uri, pur si simplu primesc multe donatii de la cititori.

    • Nu stiu ce donatii primesti tu pentru blogul tau, mie imi suna a reclama, dar, in fond, e munca ta ( sau colectiva, ma rog) iar ACEST blog catre care duce numele tau pentru mine personal este interesant si e posibil sa am nevoie de informatii de genul ala.

  6. De monetizare nu sunt interesata momentan la modul practic DAR citesc informatiile, trimiterile, ca doar nu traiesc pe alta planeta si recunosc ca-s cam varza la capitolul asta.
    Imi mai verific din cand in cand page rankul sa vad daca nu s-a trezit din morti de cand ne-am mutat dar o fac asa, din prea multa iubire pentru personajul care "se joaca" pe blog :))

    Dana, cat timp iti fura 4 bloguri? sau cat estimezi ca o sa le poti acorda avand in vedere ca tu lasi comentarii si nu orice fel de comentarii ci unele de calitate!

    • Hapi, am scris despre asta, momentan blogul meu cu totul, adica si cu comentariile pe care le las, inseamna full time job, adica aproximativ 40 de ore pe saptamana. Dar majoritateta timpului mi-o petrec pe blogul asta sau citind pe altele (ca al tau, pe care il iubesc tare, de exemplu). Iti multumesc de apreciere foarte mult, ma grabesc sa te asigur ca numai un blog cu articole de calitate poate sa stranga comentarii de calitate. Celelelate 3 bloguri ale mele sunt slabe, cocepute mai mult ca experiment, ceva de genul: "ia sa vad daca merge asa sau asa" si nu imi fura decat 2-3 ore pe saptamana. Mi-am facut un plan apropo de cat si cum, cred ca o sa povestesc despre asta mai pe larg curand, dar pe scurt intentionez sa reusesc sa reduc timpul asta la 20 de ore pe saptamana, ca sa imi mai vad si de viata. Ar trebui sa imi fie suficient, imediat ce imi gasesc directia clara.
      Tie iti urez succes si iti urmaresc Page Rankul cu interes, stiu de mutarea ta si vreau sa iti mai spun inca o data ca blogul tau este unul dintre cele pe care nu am gasit nici macar un singur articol care sa nu merite citit si rascitit, nici macar un articol care sa nu imi inspire ceva.

  7. Dacă ești interesată și petreci mult timp pe blog, e firesc să dorești să câștigi ceva bani. E absolut normal și nu-i înțeleg pe cei care se revoltă. Eu am pățit o chestie…nici nu știu cum să-i spun. La început, am organizat o expoziție cu vânzare, expoziție online de grafică mică, și am reușit să vând multe tablouri în țară, pe care le-am trimis prin poștă și am primit ramburs banii. A fost pe bază de încredere reciprocă. Și, la un moment dat, cineva s-a găsit să mă întrebe că eu „de-aia mi-am deschis blog, ca să fac afaceri?!” Ca să vezi, să zicem că ar fi fost așa, ce treabă avea persoana?! M-a inhibat, să știi că n-am mai expus de-atunci decât la rubrica Atelier, de amorul artei. Unii susțin că e o rușine să faci bani cu blogul, dar nu e adăvărat, e ceva normal, dacă poți. Succes, Dana dragă! 🙂

    • Exact asa cum spune si Valy, nu ar trebui sa bagi in seama rautatea, se gaseste mereu cate unul sa se uite peste gard si sa se trezeasca vorbind. Cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia, asta e vorba mea! Da-i inainte cu expozitii, eu ti-am admirat tablourile nu o data si oricum, la cata pasiune pui tu in tot ce faci, nu cred ca munca iti e platita chiar in totalitate….

    • Draga Mirela, astfel de rautacisme nici nu merita bagate in seama. Blogingul este o metoda moderna ce deschide multe cai spre ramuri care nu ar fi fost posibile cu timp in urma. cine nu intelege asta nu are decat sa foloseasca in continuare canalele pe care le a folosit si pana acum. lucrarile tale sunt superbe si merita sa incerci sa le valorifici prin aceasta metoda. este una la fel de buna ca oricare alta. expozitiile virtuale sunt la fel de bune ca si cele reale.

  8. draga mea, pentru ca esti atat de determinata si hotara eu una cred ca vei reusi. cautand informatii vei afla si raspunsuri. si eu sunt undeva la o rascruce de drum cu subiectul asta, la fel ca si tine adun informatii si incerc sa imi dau seama care e drumul pe care vreau sa apuc si daca merita cu adevarat efortul. o sa iti trimit pe FB un material video cu niste baieti grozavi care pe mine ma inspira. succes sa ai in tot ce iti propui!

    • Valy, multumesc pentru apreciere, am destule raspunsuri…astept sa le si pun in practica, la teorie am fost buna de cand ma stiu. Si tie iti urez succes, faptul ca din cand in cand m-am mai consultat cu tine, pentru mine a contat foarte mult. Astept sursa ta de inspiratie!

  9. Mie Liviu imi place pentru ca este realist. Am citit pe la altii niste preturi de m-a luat ameteala, preturi care nu puteau fi justificate nici de PR-ul 1, nici de articolele semanand a compuneri de gradinita (exista asa ceva?), nici de greselile elementare gasite pe acolo. Cum ai putea cere 150 euro pe un articol de 200 cuvinte, plin de greseli si facut parca de un om beat? De fapt, de cerut poti cere, dar cine iti da? :))))

  10. Si eu mi-am pus aceasta problema…. la cat timp consumam noi pt articole, ar fi frumos sa iasa si niste bani. E ceva adevar si in ce spun cei doi specalisti. Pe de o parte piata e trasa in jos de cei care scriu pe 2 lei, dat i firmele prefera sa dea banii pe articole in blogurile/platformele prietenilor lor. Sunt nenumarate situri cu comentarii zero, dar cu pagerank mare, cu multe reclame si adveroriale platite. Nu stiu care e efectul lor dar stiu sigur ca niste ani se toaca in felul acesta. Noi cand scriem, pe Parfum Parfait, muncim, nu trafucem reclame sau comunicate. Nu avem articol sub 500 cuvinte, avem si de peste 1000. Chiar ne gandim la ce scriem acolo. E probabil ca pe advertizeri sa ii doara la basca de munca noastra si sa dea reclama la altcineva, care are site bine aranjat la prima vedere insa de fapt mort, fara commenturi, fara audienta, fara comunitate reala. Nu stiu care e solutia, m-as bucura sa imi spuna cineva care stie. Deocamdata noi nu castigam nimic. Primim uneori gratis esantioane de la unele firme de parfumerie romanesti si straine, dar foarte rar.

    • Greselile de tastare de mai sus sunt imputabile telefonului care baga sau scoate caractere dupa nu stiu ce fsntezii. Sau nu am eu degetelele suficient de subtiri… :))))

    • Mihaela, mie blogul vostru mi se pare extraoprdinar de bine scris, munca de care ai vorbit mai sus se vede in fiecare cuvant, eu am fost extrem de impresionata. Sper ca in timp munca asta sa se si concretizeze in niste bani, ca sa va motiveze in continuare.

    • Eu nu am cines tie ce cunostinte, dar am vazur ca aveti PR 1, dar putine site-ri cu trimiteri catre voi. Ati incercat monetizare prin afiliere? In functie de trafic, e posibil sa prinda. Uite, am citit de curand despre autoarea blogului modaprintotiporii.ro, care ar fi castigat un comision de peste 1000 de lei din afiliere. Si blogul ei este de nisa, specializat, ca si al vostru.

LASA UN MESAJ

Please enter your comment!

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

*

De acord

Please enter your name here