Unu plus unu egal valoare in blogosfera

Dupa atata joc de-a metafora, mi-a venit randul la scris lucruri concrete. Tema de astazi, despre puterea parteneriatului in blogosfera m-a facut sa ma gandesc la un articol de-al meu mai vechi despre cardurile co-brandate si beneficiile pe care acestea le ofera partilor implicate. Bloggerii nu sunt branduri, decat in cazuri rare, dar asta e un amanunt, pentru ca majoritatea isi doreste sa devina (chiar eu, marturisesc, cu speranta asta mi-am achizitionat domeniul si mi-am construit logo-ul).  Deci ceea ce scriam candva despre carduri bancare, se aplica foarte bine si astazi, aici.

Practic, care sunt avantajele unui parteneriat in blogosfera? Pentru cine este el gandit? Cui ii foloseste?  Cine pierde si cine castiga? În principiu, nu pierde nimeni. Tot în principiu, castiga toată lumea. Cum, asa ceva nu se poate? Ba bine ca nu!

Haideti sa o luam pe rand, ca se impune o clasificare. Exista parteneriate de tip blogger-blogger si exista parteneriate de tip firma/institutie – blogger. Primul tip de parteneriat l-am experimentat si eu ades, cu drag si spor. Cititorii tai si cu cititorii mei nu ii bat pe ai nostri (nu era bancul ala cu cei doi soti aflati la cea de-a doua casnicie si copii aferenti?), dimpotriva ei se iau de mana si ne citesc in continuare cu si mai mare drag, pe principiul spune-mi cu cine te-nsotesti ca sa-ti spun cine esti. Ne recomandam reciproc in articole, ne punem in blogroll, suntem unul pentru celelalt surse – declarate- de inspiratie, ne sprijinim reciproc in cazul incare unul dintre noi participa la vreun concurs care are drept crieteriu -printre altele- buzz-ul pe care articolul in provoaca. Scriem unul la altul guest post-uri, inventam serii de articole pe o tema de comun acord, invatam unul de la altul.

Studiu de caz: 
Am sa ma laud acum (ca e locul potrivit, sunt la subiect) cu articolul Un experiment de blogging reusit, in care povesteam acum cateva luni cum am demarat o campanie de sustinere a unui blogger, cu ocazia unui concurs si…mi-a iesit atat de bine incat respectivul a si castigat Nu am fost numai eu sustinatoare, dar am fost parte. La final, marturiseam:

“Ceea ce am simtit eu pe parcursul acestor zile de concurs? Multime care se uneste, solidaritate, sentiment bun, cald de mana intinsa catre un om pe care il apreciezi si caruia iti doresti sa i-o arati cumva. Tu cum iti rasplatesti prietenii virtuali? intrebam eu si acesta a fost titlul campaniei mele de sustinere. Mi s-a raspuns, o , mi s-a raspuns atat de frumos! Cati dintre cei care au votat-o pe Vienela i-au citit articolul? Sunt sigura ca nu toti. Dar toti ne citesc in general: pe ea, pe mine, pe psi, pe Mirela, pe Adriana, pe Iuliana, pe…toti cati vor fi fost acolo si scaparat ca sa aprinda flacara, toti ne citim si sustinem intre noi si iata ca nu degeaba”

Quot erat demonstrandum! Dar sa revin acum la subiect, un singur lucru as mai avea de spus despre parteneriate. Uneori, ele se multiplica, deplasesc planul unu-la-unu si devin adevarate retele, cum sunt, de exemplu (ca sa enumar numai pe cele din care fac si eu parte): Clubul Condeielor Parfumate si Clubul psi.
Si din nou, pentru ca este locul potrivit, as vrea sa spun ca fara suportul moral al membrilor celui din urma club – caruia ma mandresc nevoie mare ca-i apartin – in mod cert nu as fi reusit sa ajung pe una din pozitiile fruntase ale clasamentului astazi sau in nici un caz cu mintile la locul lor, acasa. Pentru ca o competitie atat de lunga si grea ca Superblog, este istovitoare, pe toate planurile la care va puteti gandi. Articolele cu care am bucurat sponsorii, au fost meritul meu. Faptul ca am avut energia si imaginatia si motivatia de a le scrie in proportie de 99% multumitor dupa criteriile mele (care sunt mult mai drastica decat orice sponsor, credeti-ma), o datorez clubului psi, care nu a obosit sa ma incurajeze, desi (sau cu atata mai mult cu cat) printre concurenti sunt mai multi membri.
In Superblog 2013,  am simtit parteneriatul bloggerilor slab reprezentat; o marturisesc, chiar daca am sa primesc in schimb o ploaie de pietre. E adevarat, am avut-o alaturi pe Irealia in mod constant, iar adresa ei de mail nu mi-a respins niciodata mesajele, chiar daca uneori stapana a lasat probleme grave deoparte pentru a raspunde nelinistilor si nelamuririlor mele liliputane. A intervenit plina de tact in diferite situatii/discutii in grupul de pe Facebook si ii multumesc pentru asta. La fel, pe Raluca Cincu am simtit-o in coasta ori de cate ori imi verificam corectitudinea unui articol (in ciuda faptului ca formatia mea de baza este de dascal, doua batai strica, dar doi profesori de romana, niciodata!). Spanac a vorbit, intr-o emisiune la www.RadioLynx.ro (alt partener media SuperBlog) , extrem de pertinent despre tipul de articole care se scriu sau ar trebui scrise si tare mi-ar mai fi fost de folos  lucrurile spuse de el daca interviul cu pricina ar fi  avut loc mai pe la inceputul competitiei. dar raman cu lectia invatat pe data viitoare, promit!
Si cam aici se termina lista bloggerilor parteneri a caror activitate o consider, personal, vizibila. Speram sa gasesc o mai mare implicare. Cum n-am gasit-o, am trei variante:
  • eu gresesc si nu am sesizat unele aspecte – posibil mea culpa
  • bloggerii parteneri nu aveau o “fisa a postului“- posibila eroare de remediat in continuare
  • bloggerii parteneri nu au fost co-interesati suficient, deci parteneriatul nu a fost suficient de reciproc-avantajos, cat sa merite implicarea – posibila continuare a discutiei apropo de existenta unei recompense materiale pentru calitatea respectiva.

Da, imi doresc o discutie mai pe larg apropo de partener media/ blogger partener si rolul sau, cu atat mai mult cu cat, daca zeita Fortuna ma ajuta sa obtin un loc in clasament care sa-mi confere aceasta calitate….vreau sa fiu mai mult decat nu nume /link pe un site.

Si in al doilea tip de parteneriat,  atat firma, cat si bloggerul se afla pe lista castigatorilor. La o prima vedere, ambii obtin câte ceva din cota de piata a celuilalt. Există unii cititori fideli ai unui blogger puternic (si/sau a mai multor bloggeri mici) care, in urma recomandarilor citite, devin si clientii firmei implicate in parteneriat. Si daca aceasta afacere vi se pare la nivel mult prea mic pentru o firma oarecare, inseamna ca nu ati lucrat niciodata intr-o multinationala (o banca, de exemplu, ca mine), unde ati fi invatat ca fiecare client conteaza.  La fel şi invers. Avem de-a face cu clientii-cititori ai unei companii care observa ca in paginile bloggerului X gasesc cele mai proapete informatii privind produsele Y, bonus o serie de promotii anuntate in timp real, exact pe canalul pe care se afla el: internetul. Si il citesc constant pe domnul blogger dupa ce fac aceasta constatare. Mai ales ca vorbeste despre un subiect cu care el, clientul, este familiarizat. Este adevarat ca o companie poate alege sa faca promovare on-line si pe facebook, si pe propriul site. Da, dar….Dar foarte multe din multinationalele pe care le cunosc (inclusiv a mea) au limitat destul de mult accesul la minunatul Facebook sau la site-uri de unde se pot face cumparaturi. Asa ca in timpul in care mancam un sandwich pe un colt de birou, articolele din blogosfera se dovedesc o alegere fericita. Si permisa. Inca.
Pe scurt, firma are produse de vandut si bloggerul are credibilitate. Asigura o expunere de durata si, culmea, e si ieftin, sa o spunem pe cea dreapta.
Bloggerul poate povesti, testa, provoca, amuza o categorie importanta de public dintr-o lume in plina expansiune. Chiar ieri auzeam la televizor un reportaj despre viteza internetului in Romania, care este pe unul din locurile fruntase in lume. Cu numarul de utilizatori suntem mai la coada, e adevarat, dar am invatat eu , pe cand eram studenta eminenta, ca obiectul naste cuvantul si nu invers. Deci, odata ce posibilitatea exista, se vor gasi din ce in ce mai multi oameni dornici sa o foloseasca.
Efectele unei campanii pe care firma X o desfasoara in blogosfera sunt extrem de usor masurabile cu ajutorul unui instrument de genul ZeList Monitor, care ne arata exact ce impact a produs un anumit brand, adica de cate ori a fost mentionat pe Twitter, cate like-uri/share-uri a primit pe Facebook si altele de genul acestaStudiu de caz
O alta platforma de concursuri pentru bloggeri  are o sectiune aparte dedicata acestui subiect, sectiune pozitionata pe central, pe fond rosu, pentru sublinierea importantei. Am parcurs-o si, recunosc, am fost impresionata. Iata un exemplu de acolo care ilustreaza, in cifre, puterea unui astfel de parteneriat intre firma si bloggeri:

“Campania a avut, conform Zelist, un viewership estimat la 65000 impressions (afisari), 38000 potentiali vizitatori unici, 49000 potentiali vizitatori duplicati. Au scris în total 60 de bloggeri, cu 94 de postari”

Urmarind acest exemplu, sunt sigura ca SuperBlog a strans statistici interesante pentru fiecare proba desfasurata, statistici care vor constitui punctul de pornire in negocierile care privesc atragerea de noi sponsori pentru urmatoarea editie a competitiei si costurile prezentei lor. De efectul acestor statistici se bucura sponsorii, organizatorii si nu in primul rand bloggerii, care castiga vizibilitate, respectiv premii deloc neglijabile. Astfel ca, intr-un fel, toti participantii la SuperBlog devin membri ai unui parteneriat la care nici blogosfera, nici companiile care isi doresc vizibilitate on-line nu ar trebui sa ramana indiferenti.Marturisesc ca mi-as dori sa vad cu ochii mei o astfel de statistica. daca nu prezentata in mod oficial si periodic pe site-ul SuperBlog, macar o data, la final de competitie 2013, din ratiuni care, de aceasta data,  nu au nimic de-a face cu cele comerciale, pur si simplu din bucuria si mandria de a fi fost parte. 

Studiu de caz – concluzie

In parteneriatul cu Superblog 2013  timp de doua luni, subsemnata, Dana Lalici:

  • a primit: note mari, meritate (cu cateva exceptii -mici- care sper sa ajunga sa confirme totusi regula), premii motivante (a caror lista sper sa nu se fi terminat, ca mai sunt note de pus), sustinerea calda a organizatorilor si cea inflacarata, draga, a prietenilor mei (majoritatea) la randul lor concurenti, un test de rezistenta trecut cu brio, un exercitiu minunat al condeiului, convingerea ca pot face FIX ORICE imi propun, una sau mai multe probe de tact, cateva bloguri de pus in lista de “lecturi fidele“, multumiri de la juriu.
  • a oferit: 28 de articole smulse din adancul sufletului, concediul de sarbatori macelarit – opt zile lucratoare -, patru ore de somn sacrificat in fiecare noapte (ca sa ma incadrez in termenele limita) , ocazia (ratatata) de a produce pruncul atat de mult dorit, respingerea ca neintemeiata a oricarui alt subiect de conversatie in familie, dreptul barbatului meu la o ciorba calda, multumiri pentru juriu.
A fost un parteneriat bun, un schimb fair? Inca nu stiu cu siguranta de pe ce loc al clasamentului vorbesc, dar…eu spun ca da, a fost un parteneriat bun, pentru ca nimic din toate astea nu mi-a cerut altcineva, nimic din toate astea nu am oferit altcuiva. Nu m-a obligat nimeni sa fac nimic, dar nici nu m-ar fi putut cineva obliga sa fac altfel. Desi fara termen de comparatie, experienta a fost incredibila. Sau tocmai de aceea a fost asa…
Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2013

34 COMENTARII

  1. Tin sa te felicit ca ai rezistat pana la capat. Stii tu de ce. In rest … traficul nu face totul. Cat despre parteneri SuperBlog, in conditiile actuale de percepere a termenului creativitate, ar fi ultimul lucru pe care mi l-as dori. Problema nu sunt participantii, problema sunt unii sponsori care mai traiesc inca in epoca de piatra a advertisingului. M-am uitat ieri la un episod din Mad Man (da, vesnica mea referinta). era vorba despre o campanie pentru Porche, creativii propusesera o campanie care sa diferentieze produsul pe nisa careia ii apartinea. Unul dintre "patroni" a crezut insa indicat sa propuna ceva mai "direct", un fel de mkt direct, care sa atinga direct clientul asa cum multe alte firme il atingeau. Creativii nu s-au opus din start "clientul nostru, stapanul nostru" insa si-au pregatit discursul "da, desigur, este o idee perfecta, lansam o campanie radio in care sa adresam clientul mediu, sa-i vindem caracteristicile formidabile ale modelului, sa-i spunem ca daca vecinul are – modelul – de ce nu l-ar avea si el , ca e posibil oricarui muritor de rand, in definitiv". Ei bine discursul asta a facut sponsorul sa decida ca NU vrea ca produsul lui sa fie asociat cu "orice produs accesibil oricarui muritor de rand" si sa ia decizia sa NU lanseze campania de MKT direct. Asta numesc eu aport al creativilor, nu descriere detaliat-siropoasa la comanda. Unii sponsori mai au multe de invatat…asta daca nu vor disparea intre timp.

    • Creativitatea e o sabie cu doua taisuri, am invatat asta mai bine ca in oricare alt loc, aici. Daca ar fi s o iau de la capat, nu stiu cum as face. Sau daca am puterea. Sunt epuizata. Mi-e mintea goala si, dupa ziua, de ieri, uam n gust amar in gura. M-am straduit sa nu il am…Mi-a reusit 21 de probe. In sfarsit, sa vedem, ma feresc sa spun ceva sub imperiul furiei, ca sunt Taur si dau cu coarnele si apoi imi pare rau. Am sa mai scriu despre SuperBlog si cum se simte, dar momentan am mintea golita.
      La mine traficul nu s-a marit decat in ziua publicarii notelor, dovada ca e un fals trafic, care va diparea cand nu o sa mai fiu in cap de lista.

    • Alina, nu stiu acum, la trezire, de unde l-am scos. L-am scris dupa unica mea nota mica de ieri, cu dintii stransi, pana la 6 dimineata. Daca m-ar pune cineva sa il redau inca o data nu stiu daca as mai reusi. Dar e sincer. Suficient cat sa poata supara pe cate unii.

  2. sinceră să fiu eu am aflat că sunt brand (da, da, de mâț pevazier :)) ) la o întâlnire cu oamenii din spatele blogurilor lor. până atunci crezusem că doar mă joc, ceea ce fac de fapt şi acum… cu mârşăvie şi drag de cuvânt.
    încă nu ştiu cum m-am trezit cu clubul psi întru păstorire, de fapt ştiu cum s-a născut şi cum mi-a fost dat în grijă şi a crescut atât de frumos. şi mai ştiu limpede că nimic nu ar fi fost posibil fără oamenii care se adună în acest grup, oamenii care vin şi rămân, un căuş de suflete al cărui motto eu l-am luat dintr-o veche reclamă: "dincolo de cuvinte sunt oameni"
    şi mi s-a părut firesc să vă fim alături vouă: tu, vienela, sonia, ma tilda, alma nahe, abisuri, vavaly… şi toţi cei pe care, deşi nu îi numesc, îi aşteptăm în jocurile noastre. a fost greu? uneori da, nu am să neg, dar privind la motto-ul nostru mi se pare că acum, după această experienţă, chiar se potriveşte. aveam nevoie să ne urnim, legându-ne şi mai mult, să comunicăm şi dincolo de cuvintele impuse…
    aşa că le recomand sponsorilor şi tuturor firmelor care se gândesc să curteze bloggerii să mai citească o dată ce am spus deja: dincolo de cuvinte sunt oameni…
    felicitări vouă, tuturor pentru tot ce aţi făcut. clubul psi este tare mândru! 🙂

    • psi…multumesc. tu esti sufletul grupului si eu sunt mandra ca fac parte din el. stii tu ca eu sunt indragostita de ideea sta de apartenenta. am simtit 100% tot ce am scris…si inca mult mai mult. Fara voi nu as fi reusit sa ajung…acolo unde sunt ( inca nu stiu exact unde 🙂 )
      Voi sunteti expresia cea mai buna a temei acestei a despre parteneriat. Dincolo de el se afla prietenie: calda si buna, mana intinsa, inima care vibreaza. Cam tot ce si-ar putea dori un batran blogger sentimental ca mine. ( Na, ca ma dau si batrana!)

  3. Sigur nu vrei să știi părerea mea despre SuperBlog așa că nici nu am să atac subiectul. 😈
    Parteneriatele între bloggeri sunt super-ok. Creează spiritul de echipă, oferă încredere. Sentimentul că nu ești singur pe lume în demersul tău e priceless.
    Iar parteneriatul dintre firmă și blogger, părerea mea este că nu ar trebui să existe atâta vreme cât bloggerul nu este suficient de bine clasat, cu un portofoliu care să-i permită să negocieze contracte avantajoase și nu bătăi de joc gen 20 de lei postarea. Au fost suficiente discuții în blogosferă pe marginea „pișcotărelii”, le-am urmărit cu obiectivitatea unuia care nu este interesat de advertisingul no matter what și de fiecare dată am fost tentat să dau dreptate celor care susțineau că „mica ciupeală” dăunează ideii de a face bani din blogging.

    • Cât timp salariul mediu pe economie este sub 1000 de lei, nu-i poți spune pișcotăreală unui text de 300 de cuvinte plătit cu 15 lei. Că-i mai mult decât câștigă un jurnalist pe cuvânt scris sau pe timp de lucru.

      Sigur că îți strici blogul cu asta, dar nu te pune nimeni să scrii pe blogul tău principal. Că nu ți se cere literatură la astfel de articole.

      Superblog e mai sus puțin, acolo se cere și creativitate.

  4. Raluca, si tu si constiinta mea m-au indemnat sa corectez si tot cred ca a mai scapat cate ceva….dar am vrut sa subliniez mai sus ca brandul pe care tu il construiesti chiar functioneaza. Si, ca fost profesor de romana, stiu ce inseamna munca pe care o faci si deplang cat de mic e efectul…pentru ca stiu cat de multa nevoie este de asa ceva. in blogosfera si peste tot.
    Faza cu tricoul? Geniala!! Imi pare rau ca nu stiam. Articolul tau despre SuperBlog l-am citit (cum altfel), am vrut insa sa arat felul in care activitatea partenerilor bloggeri s-a intersectat cu mine, personal. Stiam ca munca este voluntara, rasplatita printr-un link pe site, poate mai multe la final, de aceea am si inaintat varianta unei co-interesari mai consistente. Pentru ca si rolul de partener media este si vrea sa fie important. Si poate fi, daca reglam niste aspecte. In fond scopul este imbunatatirea lucrurilor, nu daramarea lor.
    Vizita ta ma bucura nespus si iti multumesc pentru ea.
    Iar cu participarea la competitie ai dreptate, mi-a placut enorm.

  5. Rămâne, din punctul meu de vedere un concurs cu multe răspunsuri, cel puţin pentru mine. Partenerii mi s-au părut mai degrabă monitori şi clocitori. Un partener media, dar fără a fi în lista Partenerilor, a fost Lotus, care a scris, cred, cel puţin 4 articole, despre SB, iar unul dintre ele a fost de folos chiar unei probe, pe partea tehnică. Chiar şi cel scris pentru această probă, aş zice. 🙂
    Ce înseamnă parteneriat din punctul de vedere al SB? Nu prea am înţeles…decât că, şi repet, monitori şi clocitori.

    Articolul tău mi-a plăcut mult! Foarte mult! De aceea n-o să comentez în continuare absolut nimic, mai mult decât cele ce am zis deja. Dar aş fi scris un comentariu-articol, cel puţin la fel de lung ca cel al tău. 😛 Din respect pentru ce ai scris, n-o fac!

    • Articolul de care vorbesti si nu numai e doar un exemplu. Mai sunt multe pe care sper ca vom sta sa le analizam,. intr-o zi de iarna, cu oameni si pisici.

      Am scris articolul asta atat de sincer, incat daca ma aratam goala pe strada, era mai putin intim. Faptul ca iti place inseamna pentru mine enorm!

    • @alma nahe Cred că Dana a postat printre primele, o să urmeze droaie de articole. Sunt sigur că vei găsi unul care să nu-ți placă la fel de mult ca ăsta, și unde să-ți poți lăsa comentariul-articol… :)) (trolling attempt here)

  6. Hei, junghiul (din coasta) si tusea aici! 😀
    Ma bucur ca te-am determinat sa-ti verifici in amanunt cele scrise de-a lungul competitiei, Daniela. Daca ar fi procedat toti la fel ca tine, probabil nu s-ar mai fi iscat discutii pe tema necesitatii respectarii normelor gramaticale (de bun-simt) in scrierile lor. Asa cum am mai spus, blogurile va reprezinta, sunt cartea voastra de vizita…si e pacat sa prezentati cuiva o carte de vizita manjita, mototilta, rupta pe la colturi. Si eu sunt un brand, dupa cum cred ca ai observat deja. Eu sunt "aia cu gramatica". De aceea am si intervenit doar cand am vrut sa va felicit si sa va incurajez. Rar mi-am bagat nasul in mijlocul unei dispute (si atunci…am fost jignita). Mi-am facut datoria de partener debutant (voluntar, ca sa inteleaga toata lumea), am promovat competitia inainte si in perioada inscrierilor (ca asta era prioritar pentru mine, sa afle lumea ca incepe Superblog 2013: http://romaniistiuromaneste.wordpress.com/2013/09/05/noi-nu-tinem-superblog-2013-in-cutie/), am incercat sa elimin o parte din emotii pregatindu-va tuturor (finalisti sau nu) cate un semn de carte (creatie proprie) pe care sper sa vi-l inmanez pe 7 decembrie…daca nu vine "iadul alb" si nu ne inzapezim prin creierii muntilor :D. Doamne fereste! Uitasem, am umblat trei saptamani prin oras cu un tricou pe care am imprimat "Participa si tu la SuperBlog! Intreaba-ma cum!" :D.
    Mi-a placut mult colaborarea cu SB, asa cum simt ca ti-a placut si tie participarea la competitie. Restul…felicitarile, masa si dansul…plus impartasirea impresiilor le vom trai peste mai putin de doua saptamani. Eu am venit chiar cu ideea de a fi organizat un mic concurs intre partenerii SB in viitor: "Cine reuseste sa aduca cei mai multi participanti in competitie?". Premiul…nu stiu in ce ar putea consta, vorbim la gala. Succes in continuare!

  7. Sunt impresionata de tot ce ai scris pentru Sb, dar acest articol e perfect. Sintetizezi atat de multe incat am trecut prin fiecare cuvant cu mare drag şi intelegere. Acum inteleg mai bine ce inseamna a fi blogger, iar tu esti dintre cei mai reprezentativi. Mi-amintesc perfect de articolul tau despre Vienela si, dacă iti amintesti, m-am mirat de cat de frumos te-a zugravit, la putin timp dupa asta, Alina Gheorghe intr-un articol pe blogul ei personal; semn că desi cele doua erau inscrise in acelasi concurs şi Vienela castigase si datorita tie, a reusit să fie fair play şi să te descrie extrem de frumos. Aşa că ….între date tehnice la care încă nu mă pricep şi sar peste şi intre cele de suflet…aleg parteneriatele voluntare, in care nimic nu e obligatoriu…dar devine de bun simt ştiind că doar cu ceva cuvinte si un gand bun poti incuraja si sustine. Te-am visat, stii asta! Te-am visat castigatoare şi chiar daca mai e putin pana la final te felicit din suflet pentru toata daruirea ta. Succes, Dana!

    • Adriana, multumesc in primul lui visului tau, care mi-a adus alinare in clipele in care ma simteam epuizata si obosita. Apoi, vreau sa spun si cred cu tarie sta, ca eu nu sunt decat reprezentanta unei comunitati frumoase, pline de suflet si talent..si ca arta noastra, cea care ne propulseaza consta in descoperirea frumosului in primul rand la cel de langa noi. Asa cum si Sonia spunea, concursul asta te ajuta de descoperi mai multe despre oamenii din jur, iar eu am vazut atat de mult altruism si am fost atat de puternic sustinuta de oameni ca tine, din afara concursului, de oameni din interior, ca Vienela, Sonia si Olimpia si Alina ( care nu mi-au fost concurenti-adeversari decat pe hartie) incat indraznesc sa spun ca locul pe pe podium ( sau in apropierea lui, unde o fi pana la urma) nu imi apartine. Nu am fost singura nici o clipa si puterea mi-am tras-o din voi. Suntem castigatori impreuna si in fiecare rand pe care l-am scris am avut cate un om drag in minte.
      Iti multumesc ca mi-ai fost alaturi, fara tine si cei ca tine, nu as fi fost aceeasi, cea care primeste , in clipa asta, cuvinte atat de calde. Imi doresc enorm sa castig, dar deja sunt foarte castigata si ma intreb daca nu cer cumva prea mult.

  8. Susţinerea primită de la clubul psi am simţit-o şi eu. Mi-a fot de ajutor şi o apreciez la adevărata ei valoare. Partenerii media… mi-a fost neclar ce sunt. Într-un comentariu la un articol de pe blog, Raluca m-a lămurit ce şi cum. Poate ar fi trebuit ca rolul lor să fie mai mare în acest concurs. Claudia a dus singură sarcini foarte grele.
    Felicitări pentru parteneriatul tău cu SuperBlog.

    • Am vazut ca si tu ai pomenit de aceasta sustinere, a clubului. Eu inteleg ce ar trebui sa fie partenerii SuperBlog intr-un fel anume, tocmai de aceea mi-am exprimat dorinta de a continua aceasta discutie intr-un cadru mai larg.
      Felicitari la randul tau pentru modul in care ai inteles aceasta competitie si ti-ai gestionat putinul timp liber

  9. Dana, bine scris, bine punctat, lasa textul cum e, micile erori de culegere-s explicabile la cate nu ai mai dat dreptul sa ti se intample in perioada asta, asa ca oricum nu impieteaza deloc lectura, oricum cine citeste, fara sa vrea tot citeste ce vrea, cursiv si nu se impiedica intr-o omisiune sau alta a nefunctionarii tastei cand tu i-ai dat comanda scrierii tarziu in noapte spre zori. si taurul a invins freamatul interior si nu s-a grabit deloc sa-nfunde carpa matadorului care ascunde sabia la spate! la multi ani cu anticipatie pentru ziua de duminica, felicitari pentru ce ai reusit sa imbini lipsind altele de grija si interesul pt concurs, asta inseamna asumarea unui sacrificiu nearborat ca fiind suprem si scos in fata ca sa justifice. exercitiul stii tu cum e, e bun, e mama invataturii si da masura farmecului implicarii! sa ai o iarna frumoasa, sarbatori fericite cu anticipatie si toate bune tie si alor tai! 🙂

    • Iti multumesc pentru toate urarile si gandurile bune.
      M-am implicat in SuperBlog asa cum stiu eu sa o fac: cu totul. Inainte de a ma inscrie m-am analizat: sunt dispusa sa dau tot ce va fi nevoie? Nu a fost un sacrificiu ( de timp si de orice altceva) , sau, daca a fost, a fost unul voluntar.

  10. Desi initial am incercat sa urmaresc macar cat de cat SB-ul…am renuntat dupa ce peste tot pe unde ma duceam dadeam peste articole pentru SB. In zeci si zeci de exemplare. Ceea ce a fost prea mult pentru mine ca simplu observator. Asa ca numai faptul ca cineva a rezistat timp de doua luni la stresul acesta il consider o mare realizare. Deci nu stiu mai nimic despre, nimic despre clasamente. Adevarul e ca stresurile personale ma tin intr-o relatie ciudata pana si cu blogul propriu tocmai in ultimele doua-trei luni.
    Oricum, eu, una, nu m-as fi incumetat sa particip, ca tot m-ai intrebat, la un moment dat, de ce eu nu…
    Ceea ce cred insa, asa, din afara, este ca tu esti valoroasa indiferent de parteneriatele despre care amintesti. Sa nu te indoiesti nicio clipa de asta. 🙂

    • Elly, iti multumesc. Iar daca sunt valoroasa, sunt tocmai pentru ca oameni ca tine. minunati, talentati si sinceri, imi stau alaturi.

  11. Nu voi uita niciodata felul in care v-ati mobilizat atunci cand am avut nevoie! Daca mai era nevoie de vreo dovada ca blogosfera poate fi unita, acele zile au dovedit-o din plin.
    Acum imi dau seama ca noi ne-am obosit foarte tare la inceput, pe cand pierdeam noptile asteptand note, apoi discutand note. Dar nimic nu se poate compara cu acea atmosfera. 🙂
    Imi place mult felul in care ai scris si cum ai subliniat anumite aspecte ale parteneriatului.
    Ah, si mai e ceva… Am niste prieteni in Anglia care se plang zilnic de mica viteza cu care navigheaza pe internet. Cine i-a pus sa plece acolo, cand aici este atat de bine? 🙂

    • Da, asteptarile acelea de noaptea te consuma. Daca as lua-o de la inceput, as dedica timpul acela scrisului sau odihnei. Am invatat ca notele vin oricum. 🙂
      Cat despre mobilizare…ea nu ar fi fost la fel daca in locul tau ar fi fost altcineva. Valoare ta, ca om si ca blogger, ne-a mobilizat pe toti.

  12. Ca să vezi ce ruptă de realitatea blogosferică sunt…habar nu aveam că există un concurs "Superblog 2013". Insă ai punctat corect anumite aspecte, mai ales al timpului investit în blog care este enorm când ai şi alte obligaţii în viaţă.Cele mai bune bloguri sunt ale acelora ce renunţă la câte ceva în viaţa lor, care sacrifică mult din timpul familiei, din odihna lor.

    • Ghinda draga, cum sa nu stii de un asemenea concurs? Ma bucur ca ai aflat acum. citindu-ma…si, daca ma gandesc mai bine, nici eu nu stiam pana in primavara asta. De fapt eu nici nu existam ca blogger pana in primavara asta. Eram numai o fata cu un blog.

  13. Dragă Dana, în primul rând vreau să te felicit pentru că ai ajuns la finalul SuperBlog pe un loc fruntaş, adică, mai bine spus, pe cel mai bine cotat.:) A fost un tur de forţă atât pentru concurenţi, cât şi pentru cititori! Apoi, felicitări pentru toate articolele tale pline de suflet! Te consider un partener demn de încredere şi, cu voia ta, o prietenă! 🙂

    • Draga mea, iti multumesc pentru gandurile bune. Imi merg la inima toate si prietenia pe care mi-o arati ma emotioneaza, ma bucura, ma flateaza,…pana la modul de a-mi pierde cuvintele, dupa cum se vede.. Noi doua ne citim de mai demult, dar SuperBlog cred ca a fost o legatura in plus. Si da, parteneriatul si prietenia sunt reciproce.

LASA UN MESAJ

Please enter your comment!

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

*

De acord

Please enter your name here