Vacanta in Bulgaria: alegem oferte doar cu mic dejun sau all inclusive?

all inclusive bulgariaE aproape un an de cand ma plangeam de pustietatea portofelului si declaram ca Balcicul este pentru mine, inca vis. Imi doream sa revad Bulgaria pentru a ajunge la el, la stradutele sale pietruite si parca uitate de timp.
Cu incapatanarea care ma caracterizeaza (si de obicei nu e un lucru prea bun, dar acum mi-a fost de folos), mi-am propus si am luptat si am strans din dinti, iar azi pot spune, cu mana pe inima, ca voi reusi in concediu sa merg acolo unde mi-am dorit.Totusi, pentru ca vancata inseamna pentru mine obligatoriu mare si soare si lancezeala pe nisip, iar Balcicul nu pentru plaja este cautat, destinatia de baza va fi una dintre celelalte statiuni bulgaresti de la malul Marii Negre.
Am ales pana acum, dintre toate ofertele de sejur in Bulgaria o statiune pe care nu am mai vazut-o: Nisipurile de Aur si am chiar si un hotel preferat, dar nu  sunt totusi hotarata daca sa aleg varianta de all inclusive sau numai cazare cu mic dejun.

Sistemul all inclusive nu e rau deloc ca optiune, iti pune fix sub nas tot ce doresti si chiar si cateva lucruri pe care nu stiai pana atunci ca ti le doresti, cum ar fi a doua inghetata dupa amiaza sau a patra bere pe plaja. Variantele de meniu sunt, daca nu generoase, macar satisfacatoare, asta daca nu cumva esti obisnuit cu caviar si fazan de la mama de-acasa, ceea ce este, oricum, destul de improbabil. Stii de la inceput cam cat ai sa cheltuiesti, cazarea si masa (cu bautura cu tot) sunt achitate in avans si nu te doare capul. Din experienta am constatat ca reusesti sa te simti excelent in concediu fara sa mai ai cine stie ce sume de bani la tine, daca transportul, cazarea si masa sunt asigurate. Familia de acasa poate sa traiasca linistita si fara sa primeasca anul acesta inca un magnet de frigider.

Totusi, pentru cazul in care vrei sa pleci o zi sau mai multe in alta parte (cum ar fi in cazul meu la Balcic) pierzi niste mese platite deja si te costa totul alti bani, alta distractie. In plus, desi orarul meselor si gustarilor este destul de lejer, tot iti impune sa te incadrezi intr-un orar pe care eu si dragul meu Mr SF, il cam respingem din principiu, ca asa ne-au mai ramas noua inca, urme de adolescenti caposi pe ici pe colo.

Iata-ma deci in dubiu: All inclusive sau Bed and breakfast? . Si asta dupa ce aleg de doua luni hotelul, citind toate formurile din lume! Ca sa fiu mai clara, in speranta ca poate sa ma ajute cineva cu un sfat, am sa va spun ca la inceput de iunie, atunci cand sper sa plec eu in vacanta, diferenta, la hotelul din imagine intre cazare cu all inclusive si cazare cu mic dejun este de aproximativ 10 euro de persoana.

Voi ce ati alege daca ati fi tineri, linistiti si fara copii?

5 COMENTARII

1. Eu zic clar B&B, dar asa sunt eu, poate, mai incapatanata.

Ideea este ca am fost in concediu cu Demi-pensiune si mi s-a parut mult prea multa mancare, asa ca acum as alege un mic dejun si apoi ce ma taie capul fara sa ma constranga nici un orar.

Acum, nu stiu, trebuie sa vezi daca ai pe unde sa mananci in cazul in care nu optezi pentru All-inclusive(nu stiu, nu am vazut Bulgaria decat in trecere, dar ma indoiesc sa nu existe variante multiple), dar in cazul tau ( escapada in Balcic), eu zic ca este mult mai bine sa te bucuri de libertate si sa lasi All-inclusive-ul pentru atunci cand vei zburda pe plaje cu prichindei!

'na ca am inceput in roman la tine pe blog! 🙂

• Raluca, iti multumesc pentru mesaj, catre varianta asta inclin si eu, dar tocmai pentru ca nu sunt convinsa ca fac bine am zis sa mai intreb si pe altii. Locuri de mancat se gasesc, Slava Domnului!

2. Dana daca vrei sa stai doar pe langa hotel cu odihna maxima si perpelit la soare all inclusive mi se pare ok, insa daca vreti sa va plimbati, cum am face noi sa plecam dimineata si sa ne intoarcem seara in camera, cu mic dejun e sufficient. In Corfu mi-a placut sa merg in piata, aveam si kitchineta, dupa oua, lamai proaspete, rosii, fructe si branzeturi pentru micul dejun si pranz, ba chiar faceam si o supa, seara pizza.
    In Balcic imi doresc si eu sa ajung, mi se pare mirific, romantic, cum e Venetia pentru Italia. 🙂

3. La Balcic as merge si eu, chiar si fara mancare :))
    Mie nu-mi place sa fiu constransa sa mananc in acelasi loc timp de o saptamana sau mai mult, as alege varianta doar cu mic dejun.

4. E cam cum zici tu: daca stii ca stai mult prin resort/hotel, atunci all inclusive este cea mai buna optiune. Eu mereu ziceam ca macar stiu ca am mancarea asigurata daca imi cheltuiesc tot banii pe prostii :)) Dar daca stai mai mult plecat, nu prea mai merita cheltuiala – eu chiar am trecut prin asa ceva la prima vacanta in Turcia acum ceva ani cand n-am prins niciun pranz si foarte putine cine din cauza acestor excursii prin alte parti. Care aveau si ele mancarea inclusa… :))

LASA UN MESAJ

Please enter your comment!

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

De acord

Please enter your name here