Cand alegi sa iti bati joc de clienti ai fie coa…mari, nu iti pasa de businessul tau, de ceea ce zice lumea si de cat rahat arunci pe reputatia colaboratorilor tai, fie o afacere care va supravietui pana maine, asa ca te grabesti azi sa halesti cat poti inainte de a te duce la fund.
Si in cazul meu lucrurile s-au intamplat similar cu situatia din articolul Cristinei, asa ca nu am sa descriu decat pe scurt povestea: un site pe numele sau Oliviera.ro, gen agregator de oferte, unde poti comanda la mai multe restaurante din Bucuresti, o campanie pentru bloggeri pentru promovarea Pizza Roulette, promis premiu voucher de 50 de lei valabil pentru comenzi pe site, firma primit linkuri, bucurat de beneficii, batut joc de bloggeri oferind in loc de un voucher de 50 de lei (cu care da, poti comanda ceva) mai multe vouchere de reducere, de câte 10 lei, aplicabile la comenzi de minimum 40 de lei. Adica ceva de genul: de ce sa va dau eu ceva gratis, numai ca ati scris pentru mine? Ia sa va determin sa comandati mai mult, sa imi mai fac si eu ceva vanzare, ca si asa imi merge prost.
E drept, premiul insemna 2 lucruri: o pizza Roulette si un voucher de 50 de lei pentru comenzi, iar, spre deosebire de Cristina de mai sus, eu m-am bucurat si am multumit frumos pentru a mea. A venit dupa multe emailuri, ca nici pe aia nu voiau sa o mai ofere, dar cand s-a livrat pana la urma eram moarta de foame si mi-a placut destul de mult. Chiar daca era o pizza banala, nu Roulette, cum fusese vorba.
Acum, daca aveti impresia ca mor pentru 2 vouchere de cate 50 de lei (ca am scris pe mai multe bloguri), va inselati. Asteptand de o luna acordarea lor, am intrat la dieta, pe bune. Eu am un obicei prost: trec usor peste pierderi, dar ma lupt inversunata pentru principii. Na, o visatoare acolo. 🙂
De ce e de condamnat Oliviera cu adevarat in toata povestea asta? Nu ca a ales sa trateze in bataie de joc niste bloggeri mititei…ci pentru ca nu a inteles ca si ei sunt niste clienti. Clienti care au platit cu linkuri, cu content. De aici concluzia ca Oliviera asa isi trateaza clientii. Poate pe toti, poate numai o parte. Poate vei fi printre ghinionisti, poate nu. Vrei sa risti? Eu una nu as mai risca.
Si mai e ceva: campania s-a desfasurat prin Blogal Initiative, una dintre cele mai respectate platforme de concursuri pentru bloggeri. Eu stiu ca baietii de la Blogal nu au nici o vina, ba, mai mult, au tot dat telefoane la Oliviera pentru a rezolva situatia, dar cine aude din afara, o sa ii bage in aceeasi oala. Deci, Oliviera nu doar ca si-a batut joc de niste amarati de bloggeri, ci isi bate joc si de reputatia Blogal Initiative, care nu merita asa ceva sub nici o forma.
Pana la urma, prastiile de firme chinezesti, care ne ofera “sansa” de a scrie pentru 5$ (daca gasesc fraieri sa o faca), sunt mult mai profi decat o firma romaneasca care pare a zice: Aha, ai scris pentru mine, vrei sa castigi ceva? Pai castigi marea sansa de a-mi face vanzare in continuare, ca si asa imi merge prost businessul.
Personal, am colaborat cu FoodPanda, un site care functioneaza pe acelasi principiu ca si Oliviera si am ramas impresionata de profesionismul lor. Uite ca nu se aplica la toata bransa. 🙂
Nu-i vorba, o mai comit si altii, gen Elefant, care scoate reduceri de iti pica fata si dupa ce comanzi pe site, te anunta ca a fost o eroare de pret si te alegi cu fluieratul a paguba. Dar Elefantul e un gigant, cu o afacere splendida, care da, totusi, sansa clientilor de a obtine reduceri senzationale cu multe ocazii, esti gata sa ii ierti pentru o eroare, fie reala, fie aranjata (ca ultima nu sunt exact lamurita cum a fost), si oricum, daca tragi linie, cu ei iesi mult mai des pe plus decat pe minus. Dar cand esti un noname acolo, singura explicatie pentru asa comportament este: nu suntem buni in afacerea asta cu online-ul si inainte de a ne duce la fund, hai sa incercam sa obtinem totusi ceva, macar prin jecmaneala, ca nu ne-am priceput sa o facem profesionist, asta este, atata putem.
Nu pun link catre Oliviera in povestea asta, dar nu pentru ca linkul ar fi un ajutor si nu vreau eu sa il dau, ci pentru ca prevad ca peste putina vreme o sa dispara de pe piata si ne penalizeza google blogurile pentru trimiteri catre site-uri inexistente.
Ceea ce nu stie Oliviera in toata treaba asta este urmatoarea vorba, super desteapta, a lui A. Lincoln.
„Poți să prostești unii oameni tot timpul și toți oamenii un timp, dar nu poți să prostești toți oamenii tot timpul.”
Si cum de ei au deja la activ mai multe pacaleli catre destule persoane diferite…se cheama ca, potrivit legii de mai sus…finalul este (Doamne Ajuta!), aproape. Nu de alta, dar online-ul e mare si concurenta nu doarme.
Si, apropo: v-as cam ruga sa sharuiti articolul asta, stiti ca de obicei nuva cer nimic, las la latitudinea cititorilor mei, dar de data asta tare mi-ar placea sa se afle treaba asta. Articolul colegei mele bloggerite de care am vorbit mai sus are de 67 de share-uri.