Cum se umfla preturile la Carrefour si reclamatia mea de luni

dracusor

Nu cred ca sunt de felul meu vreo frustrata (si daca as fi, culmea sa o si recunosc!) si nici ca sufar de vreo lipsa acuta de…ceva, numai ca sunt momente in care misuna asa, un fel de dracusor in mine, care ma impunge din cand in cand cu tridentul lui micut prin punctele sensibile si nu ma lasa sa trec neobservata, atunci cand ma simt nedreptatita. Cum a fost, bunaoara, luni in Carrefour.

Ma pornisem sa fac o vizita unei prietena care nascuse si tocmai ce isi adusese puiul de om acasa. Inarmata cu niste cosmetice pentru bebelin, descind in Carrefour Market, la mine in Berceni, pentru a cumpara o punga de cadouri care sa le adaposteasca pana la destinatie. Intru in magazin, gasesc un suport ca un cuier plin de bare subtiri pe care atarnau produsele cu pricina si studiez oferta de pret. Destul de scumpe. Dimensiunea pe care o voiam eu erau in majoritate 4.49 lei. Dupa ce am trecut in revista fiecare betisor, am gasit unul pe care erau agatate pungute la pretul de 3.19 lei, din care mi-am si ales una.

La casa de marcat insa, surpriza, produsul costa suma de 4.49 lei. Am explicat vanzatoarei ca punguta mea avea pret mai mic.
Imi pare rau, eu pot numai sa va fac retur.
– In regula, faceti retur, dar eu am luat punguta de pe suportul pe care era pretul de 3.19 lei.
– Probabil a fost pusa din greseala acolo.
– Ma indoiesc, pentru ca pe suportul respectiv erau numai pungi identice. Va rog sa veniti si sa verificati. Eu nu vreau neaparat punga asta, vreau o punga care sa coste 3.19 bani, asa cum este trecut pretul acolo.
Pe scurt, la raft, casierita a constatat ca nu exista nici un produs care sa coste 3.19 bani si a luat suportul cu pret pus acolo eronat. Am cerut sa fac o reclamatie. Eu voiam punga mea si cu asta basta. Poate sa para o incapatanare nebuna din partea mea, intelegeam ca poate este o greseala, dar greseli din astea sunt destul de frecvente in hypermaket. Iar eu, la job, daca fac o greseala, platesc pentru ea. Asa incat…asteptam sa se remedieze cumva situatia. Sau sa fac o reclamatie. Casierita mea se uita cu ochi straini si goi in timp ce ascundea in spatele casei de marcat buclucasa eticheta de pret cu 3.19 lei, asa incat am cerut sa vorbesc cu seful de magazin. Nu era acolo decat o pustoaica, inlocuitoarea ( zicea ea) care mi-a intins un formular tipizat destinat mai curand sugestiilor decat reclamatiilor, pe care am completat datele si am descris situatia, mai ales ca ma asigura (formularul, in scris) ca voi fi contactata in maxim 48 de ore.  Am cerut numar de inregistrare, dar nu mi s-a dat. Am intrebat ce garantie voi avea ca aceasta hartie nu va ajunge in cosul de gunoi. Nimeni nu mi-a scos ochii cu vreun motiv. Macar sa ma fi periat asa, de bun simt, sa imi fi tinut o teorie de-aia din care predam si eu la cursurile de formare profesionala, despre clientul care conteaza mai mult ca orice, el este centrul businessului. 
Ceea ce ma enerva era faptul ca eu (si gramezi de altii ca mine) fac slalom printre rafturi si cheltuiesc suficienta energie lunar cat sa duca o racheta de la Pamant la Luna pentru a face economie, a gasi oferte bune. Si  toate eforturile sa fie reduse la inutil de un pret eronat? Si ma enerva si mai tare ca lucrul asta mi s-a intamplat ne nenumarate ori, ceea ce ma duce cu gandul la o tactica, nu o greseala. Cati ca mine se lasa pagubasi la casa? Cati reclama?
Dupa un circ care a durat un sfert de ora, cu mine in rol principal, mi s-a oferit posibilitatea de  a cumpara respectiva punga de cadouri la pretul trecut pe eticheta MEA. Lucru firesc, as spune. Dar pentru asta a fost nevoie de un car de draci. Si de contactat nu m-a contactat nimeni pana acum. Astept sa se scurga si cele 6 ore ramase pena la cele 48 promise de formular si ii sun eu. Pai, cum, ne batem joc? 🙂
Sa ne intelegem, nu e vorba despre bani aici. Diferenta este infima, 1.20 lei, fumez o suma de zece ori mai mare pe zi. E vorba de principiu, de idee in sine, pentru ea ma lupt. Poate, intr-o lume, ideala, chestia asta cu pretul gresit la raft NU se va mai intampla.
Voi ati patit din astea? Cum ati reactionat sau cum ati reactiona daca vi s-ar intampla?

23 COMENTARII

  1. Tot la domnii care fura am patit-o in ajunul unui Paste. Am luat 2 cozonaci care la raft aveau pretul de 4,9 lei bucata, iar acasa am descoperit ca platisem de fapt 14,9 lei pentru fiecare dintre cozonaci. Mi-a fost lehamite sa ma intorc, dar am ramas cu o sila fata de Carrefour, de neimaginat…

  2. Eu am patit 2 nebunii din astea, una m-a facut sa vad doar cu ochi buni decathlon-ul, alta m-a dezvatat de mega image.

    Pe scurt, am luat niste produse din Decathlon si fix inainte sa imi scaneze mie produsele, a cerut un coleg sa verifice un pret. Din greseala a fost trecut produsul pe bonul meu si eu m-am desteptat abia acasa de eroare, dar totul s-a rezolvat cu un telefon si a doua zi mi-am ridicat banii.

    De la Mega luasem 2 placinte cu branza si au fost trecute pe bon 21, banuiesc eu din greseala, dar tot acasa m-am desteptat si era cam greu sa dovedesc ca nu am cumparat acel numar de placinte.

    Concluzia, verific temeinic bonul inainte sa plec din magazin!

  3. :)) hai ma champ! Tu cu Pati ce luati foc de la fazele astea… pai toate ( TOATE ) magazinele mari fac lucrul asta. Scuzele sunt care mai de care mai diverse ( atat a fost/ e o greseala / s a tiparit gresit…bla bla ) Hai sa ti dau un sfat pt data viitoare! Nu te mai duce tu nicaieri in afara de raft…iei frumos pretul de acolo si i spui casierei sa vina un sef. Oricare sef…si platesti cat scrie pe eticheta. Sau faci reclamatie la protectia consumatorului. E O LEGE PENTRU ASTA SI AMENZILE SUNT URIASE! Sa vezi tu ce cooperanti o sa devina :)) Deci…chill. 😉

  4. Wow, felicitari pentru atitudine! Daca am face toti asa, altfel ar sta lucrurile in Romania. Si nu numai preturile afisate eronat e problema, ci si atitudinea vanzatorilor.
    Și eu am patit-o si le-am refuzat produsul. Da nu mi-a trecut prin cap sa le fac reclamatie, data viitoare insa nu mai scapa.

    • Nu ma apuca des, dar si cand ma apuca! Nedreptatile ma omoara cate putin. Ai citit insa povestea Irealiei? O punga cu un pret gresit pare acum o joaca nevinovata de copii.

  5. Si eu as fi sesizat problema. Nu stiu daca imi cheltuiam energia pana-n panzele albe, dar putin tam-tam tot faceam. In schimb cu atitudinea vanzatorilor sunt de-a dreptul zgripturoaica. Si nu de alta, dar sunt magazine cata frunza, cata iarba, iar cel caruia aleg sa-i dau banii mei munciti din greu trebuie sa aiba bunul simt sa-mi vorbeasca si sa ma serveasca corespunzator, altfel plec imediat la urmatorul.
    Duminica m-am certat cu unul la un aprozar, ca nu ma lasa sa-mi aleg capsunile. Deci pe banii mei, el vroia sa-mi dea ce vrea el si considera ca nu am dreptul sa le dau deoparte pe cele stricate. Ha! I le-am rasturnat pe toate si i-am urat vanzare buna in continuare. E piata plina de capsuni. Da, sunt rea 😀

    • E$sti rea si ai dreptate sa fii. As vrea sa putem fi toti asa, sa facem tam tam , sa protestam. Poate ca s-ar schimba ceva.

    • Orice om ar trebui sa aiba tipul asta de atitudine, "rautatea" asta, cand e vorba de abuzuri. Vanzatorii au senzatia ca ne fac o favoare. Mai era si varinata sa i le rastorni in cap. 🙂 Si eu sunt rea.

  6. Am avut ocazia să lucrez cu hypermarket-uri în calitate de furnizor. Să vezi ce promoţii fac! Măresc preţurile şi după câteva săptămâni le dau înapoi anunţând cu surle şi trâmbiţe prin cataloage ce mari reduceri au ei!!!

  7. Bravo, Dana! De-ar fi lumea plină de tine!
    Ce-aș fi făcut eu? Hmmm, nici nu cred c-aș fi observat. Deși mă uit la rafturi la prețuri, la casă nu mai sunt atentă, din păcate.
    Dacă, totuși, s-ar fi întâmplat să observ toate șansele să procedez exact la fel, pentru că… principii! Și când m-apucă și pe mine… 🙂

    • Daca mai pun kateva kilograme, chiar ca va fi lumea "plina" de mine…
      Dincolo de asta, banuiam ca faci parte din aceeasi categorie, imi spunea nasul meu carn. Desi…nu stiu cat de comod este sa fii un om care se lupta pentru principii. Genul asta castiga cel mai greu…ceva.

  8. am pierdut mai bine de 30 minute si vreo 7-8 fire par culoare naturala la Cora, din cauza unui mop etichetat cu un pret diferit fata de cel afisat la raft…. timp in care s-au perindat pe acolo TOTI angajatii de la raionul respectiv, studiind mopul pe toate partile si exclamand mirari pe cele mai inalte tonalitati (incepusem sa cred ca sunt in fata celei de-a opta minuni ale lumii….). iar solutia este 'priceless': fara sa imi ofere nici o explicatie (pentru ca nu o aveau, evident!) mi-au facut retur pe mopul respectiv si apoi mi-au oferit unul IDENTIC, la pretul de la raft! codul de bare era identic, nu ma intreba cum…

    • Iar pretul mopului iniala era mai mic sau mai mare decat la raft????

      Priceless este modul tau de a descrie toata povestea, sa stii. Iti multumesc pentru vizita!

    • sincer, daca pretul era mai mare la raft plecam usor si frumos acasa – nu de alta, dar aveam aceleasi pierderi (timp si par) + inca aprox. 12lei (diferenta de pret de pe eticheta si pretul de la raft). in fond, povestea era aceeasi, nu?..

      cu placere, te 'urmaresc' si te admir de ceva vreme, nu sunt la prima vizita:)

  9. jur ca am avut in minte scena in care Homo erectus au descoperit focul… angajatii se chemau unii pe altii, studiau mopul pe toate partile, se scarpinau in cap si se uitau intrebatori unii la altii, fara ca vreunul din ei sa vina cu vreo explicatie.

    • culmea este ca sunt convinsa ca nu au mai cautat-o nici dupa ce ai plecat. maxim au lipit alta eticheta cu pret si gata misterul. Gen..ei nu distrug corola de minuni a lumii/ si nu ucid /cu mintea misterele ce le-ntalnesc…etc…

    • Astia acum invata cum se face comertul!
      La" Carrfurt" cu angajatii lor prost pregatiti si prost platiti, plus ofertele lor de 2 lei, te simti "minunat"!
      Oamenii se vor intoarce la micii comercianti care stiu sa acorde atentie clientului si care fac reduceri adevarate.

  10. Am patit-o si eu in Brasov,in luna iulie cu niste perne la pret "soc" cu 22 lei trecuti in reclama primita acasa si ce sa vezi la raft era 30 lei.Am incercat si eu sa vorbesc cu un sef de raion sau de magazin dar…….nu erau atunci in magazin.La biroul lor de reclamatii mi -a spus ca probabil s-au terminat, ca unele reduceri se aplica in limita stocului disponibil (e posibil ca stocul disponibil sa fi fost 2 sau 3 bucati zic eu ).Am facut sesizare la marea "protectie a consumatorilor" si asa a ramas.Magazinul are dreptate.
    In saptamana urmatoare iarasi reclama la acelasi tip de perne de data aceasta la 24 lei.La raft erau cu 34 lei .La intrebarile mele mi s-a raspuns ca inca nu a sosit comanda de la furnizor.Pai zic eu, vad ca sunt in raft dar nu la pretul din reclama.Nu avem ce sa facem. zice astea sunt altele nu avem …..
    Concluzia e ca atunci cand mai vin reclame ,la pun direct in cosul de gunoi-hartie si de la Carrefour nu mai cumpar nimic. Si perne la 34-35 de lei gasesc si la alte magazine,de unde voi cumpara.

  11. Cu un circ de 15 minute ai reusit sa castigi 1.20 lei si sa -ti aperi principiile stupide. Poate la tine la munca platesti pt greseli, dar sunt greseli facute de TINE. Casiera nu ti-a gresit cu nimic.
    Din pacate, sistemul tau de valori la care te raportezi te va face sa cauti tot timpul oferte mai bune si sa certi lucratori comerciali pentru sume de 1-2 lei. Ca doar e vorba de principiu,deh 🙂

    Marius

LASA UN MESAJ

Please enter your comment!

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

*

De acord

Please enter your name here