Eu unde vreau sa merg?

vorbim-la-telefonMă sunase, în sfârşit!

Un potenţial candidat la locul rămas liber în inima mea îsi prezentase, voalat, CV-ul şi scrisoarea de intenţie prin intermediul unui apel telefonic, exact când tot ce aveam mai bun de făcut era să mă intreb: şi acum eu incotro? Evident, întrebarea era semi-retorică si complet metaforică, dar ea se proiectase cumva din gândul meu până în mintea lui, asa că pusese mâna pe telefon şi îmi făcuse propunerea asteptată si aproape decentâ de a petrece seara urmatoare împreună. Un date, cum ar veni, ca să mă exprim în termenii reality-showurilor pe care le urmăream cu plictiseală cronică.

După secunda de fericită conştientizare ca nu voi sta (iar!) singură sâmbată seară cu castronul de ingheţată in poală, dupa obiceiul americănesc cu care mă învaţaseră filmele siropoase de pe proteveu, a urmat, inerent, cea de panică: eu cu ce mă îmbrac? Adică, mai clar, pe înţelesul tuturor, eu cum mă vând? Pentru că îmbracamintea este, pentru o femeie care vrea sa cucerească, adevarată reclamă pastrată pe umeraş şi ea transmite mesajul pe care îl vrei, daca ştii să o alegi.

Să legi o relaţie cât pe ce reuşită înseamnă, dincolo de şansa/placerea/ satisfacerea nevoii de a avea pe cineva aproape cu care sa împarţi bunul şi mai puţin bunul vieţii, dincolo de fluturii în stomac aferenţi şi o laborioasă muncă de marketing, sales si public relations. Si zau ca e mult mai usor sa iti faci reclamă daca ai o afacere, decat în cazul în care tot ce deţii este un trup şi un suflet.

Daca ai o afacere te gândeşti la opţiunile clasice: online si offline, media si social media. Sună mai complicat decât este de fapt, pentru că, în cazul în care nu dispuneţi de resurse financiare suficiente, le puteţi folosi initial sau suplimentar pe cele pe care le aveţi la indemână întotdeauna, unul dintre ele fiind timpul. Creaţi, de exemplu, o pagină de prezentare, fâră sa cheltuiţi nici un leu, acoperind cam toate canalele pe care trebuie şi vreţi să fiţi găsiţi. E suficient să spuneţi: vreauSAmerg. Şi să mergeţi, evident, să va creaţi un cont acolo, acolo înseamnand locul în care toţi cei care contează sunt afişaţi şi unde consumatorii intră pentru informare. Distanţa între voi si ei, drumul între un bilanţ financiar pe minus şi profitabilitatea afacerii dumneavoastră se poate acoperi in numai cateva minute.
Cum spuneam, e mult mai uşor să îţi faci reclamă dacă ai o afacere decât în cazul în care ai numai un trup si un suflet. VreauSAmerg a aplicat exact aceeaşi tactică a unei femei care îşi doreşte o intalnire romantică: nu te faci vazută, nu exişti. Iar ca să te faci vazută cu costuri minime, ai nevoie de inspiraţie pentru gasirea soluţiilor salvatoare. Pagina de prezentare este o astfel de soluţie.
Taverna Sârbului, Coliba Haiducilor, Peleşul, Teatrul Naţional, Transfagărăşanul sunt deja acolo. Pensiunea, hotelul, centrul de recreere, restaurantul, afacerea ta de ce nu este înca? Pentru ca reclama e sufletul comerţului, spune o vorba pe care sigur aţi auzit-o, dar comerţul e sufletul fără o pagină de prezentare.