Dieta si somnul. Afla de ce nu reusesti sa slabesti, desi te chinui cu diete

dietsleepMedicamentele care te slabesc in timpul somnului

…sunt o prostie absoluta, permiteti-mi, va rog sa va spun. Nu cred ca exista medicamente minune care te slabesc in timpul somnului si nici ca somnul in sineeste cel care te slabeste, DAR odihna suficienta te va ajuta sa ai rezultate mai bune cam la orice ti-ai putea propune, deci si la efortul de a pierde kilogramele in plus. Iata de ce.
Specialistii afirma ca 6 pana la 8 ore pe noapte dormite sunt obligatorii, iar intervalul 22.00-02.00 este cel mai important. Sa luam doua exemple, unul al unei persone care se culca la ora 2.00 dimineata si doarme pana la 10.00 si una care se culca la ora 22.00 si se trezeste la ora 6.00. Ambele vor dormi acelasi numar de ore, dar prima, cea care a inclus in repasosul rau intervalul recomandat, se va simti mult mai odihnita si plina de energie.

Or, tocmai energia iti lipseste de multe ori cand te confrunti cu o dieta. Starea de oboseala nu te va ajuta sa lupti cu kilogramele in plus, tentatiile vor si mult mai greu de infruntat, dat fiind ca organismul tau déjà este stresat de lipsa de odihna. Nu doar vointa este afectata, ci si metabolismul. Corpul incearca sa compenseze ceea ce nu primeste prin somn, eventual sa caute resurse de energie suplimentara. Si ghiciti de unde le ia ? Din mancare, evident, asa ca o va cere mai abitir decat in mod normal. Exista 2 hormoni implicati in aceasta relatie dintre somn si greutate: grelina şi leptina. Ei sunt cei care ajuta sau ne faulteaza dieta. Grelina este hormonul “foamei”, cel care ne indica faptul ca a venit timpul sa ne hranim. In momentul in care nu ne odihnim destul, grelina este secretata in cantitati mai mari in favoarea celui de-al doilea, leptina, hormonul care iti comanda sa te opresti din mancat.

Asadar, daca tii dieta dar rezultatele sunt foarte mici, gandeste-te daca nu cumva somnul poate sa fie cauza.

Cum ne putem imbunatati somnul ?

Pentru o persona sanatoasa si nestresata somnul linistit si odihnitor nu ar trebui sa fie o problema, dar stresul este boala secolului, nu cred ca vedem, poate in afara copiilor, persone in jur care sa nu fie atinse de ea.

Evitati activitatile fizice intense cu cel putin 2 ore inainte de culcare. Nu mergeti la sala, nu faceti curatenie generala, nu alergati. Stresul muscular e posibil sa va lase fara somn. In schimb, o scurta plimbare la aer curat, nu poate fi decat benefica.

Nu consumati bauturi cu cofeina in a doua parte a zilei (cafea, ceai negru, coca-cola) sau bauturi energizante.Se pare ca nici ciocolata nu ar fi indicata.

Nu va culcati cu burta complet goala, dar evitati si mesele prea imbelsugate. O masa usoara reprezinta idealul, eventual luata cu aproximativ o ora inainte de a va baga in pat. Sau, si mai bine, o portie de lapte cald, remediul clasic impotriva insomniei. Auzisem ca vinul fiert nu e indicat, dar pe mine ma ajuta, daca nu beau mai mult de o cana.

Calitatea lenjeriei de pat, dar mai ales a saltelelor nu este de neglijat. nu confundati comoditatea de moment cu pozitia santoasa in timpul somnului. Un pat prea moale sau prea tare poate sa va dauneze pe termen lung. Daca nu aveti o saltea potrivita, oferte bune si o larga gama de modele de saltele ortopedice gasiti aici. Oferiti corpului confortul pe care il merita si va va recompensa printr-un somn odihnitor. Personal, nu suport lenjeriile de pat creponate, ma fac sa ma scarpin toata noaptea.

Daca stii ca in general ai probleme cu somnul seara, nu dormi in timpul zilei, oricat de mare ar fi tentatia de a atipi pe un fotoliu confortabil. Da, unul din modelele acestea m-ar trage si pe mine catre  o dulce leneveala, marturisesc.
In incaperea in care dormi trebuie sa fie o atmosfera linistitoare, intuneric. Aceste conditii iti vor asigura un somn odihnitor. De asemenea, o idee buna (legata si de plimbarea de care va povesteam mai sus) ar fi sa aerisesti incaperea in care va culcati.

Daca sunteti fumator, evitati cu strictete sa fumati in locul in care urmeaza sa dormiti.

Nu in ultimul rand, NU va certati inainte de culcare. Veti fi surescitati, enervati si calitatea somnului va avea de suferit in aceste conditii.

2 COMENTARII

  1. Inca ceva-uri din viata mea:
    -aerisit seara pt redus temperatura si adus umiditate in dormitor. O pilota groasa. Acestea asigura o odihna a creierului (somnul vine de la creier)
    -rutina. Aceeasi ora de culcare, aceeasi ora de trezire; la culcare : un masaj, un dus, ceva calmant
    -fara electronice in dormitor. Orice poate fi tentatie la prima idee ca nu vine somnul: tv, laptop, mobil etc.
    -acceptat ca dupa o varsta dormim mai putin. Ok, atunci ne trezim mai devreme!!! dar respectat ora de culcare.
    -fara carti captivante seara. Ca citesc pana la 4 dimineata 😀
    -fara cina. Da, dorm mai bine fara cina (aseara am mancat copios 😀 si dormit agitat cu picioarele copilului in capul meu )

LASA UN MESAJ

Please enter your comment!

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

*

De acord

Please enter your name here