slabireDesi pare incredibil, dat fiind ca mass media abunda in informatii, o gramada de femei nu reusesc sa inteleaga de ce se ingrasa sau de ce nu reusesc sa slabeasca. «Nu mananc mult si totusi nu dau jos nici macar un gram !» se plang ele. Suna cunoscut ? Sunt sigura ca ati auzit asta in jurul vostru cel putin de cateva ori in ultima perioada.

 Haideti sa vedem de ce se intampla asta.

Ca si in multe alte situatii, si in materie de slabire, pentru a anula efectele trebuie sa cercetez sursa problemei si abia apoi ai sanse reale de a obtine rezultate maxime in demersul tau catre o silueta armonioasa si o buna stare de sanatate.  

Iata cateva dintre cele mai comune cauze care te impiedica sa dai jos kilogramele in plus.

O functionare defectuoasa a organismului

Daca vrei sa slabesti sanatos,  orice dieta ar trebui sa inceapa cu serioase investigatii. Astfel de analize de sange, precum si aceste investigatii specifice de endocrinologie iti vor spune daca problema greutatii este legata de proaste obiceiuri alimentare sau de o disfunctie a organismului.  linkul de mai sus, de exemplu, va trimite direct catre lista catorva specialisti in domeniu, la care va puteti adresa si pe baza biletului de trimitere eliberat de medicul de familie.

Nu am sa o uit pe doctorita endocrinolog care, la 16 de ani, dupa ce mi-a facut o multime de teste, mi-a spus cu tristete, uitandu-se lung la mine «Nu ai nimic in neregula, esti sanatoasa, dar pur si simplu nesimtita, domnisoara». Stiu ca vi se pare socant modul dur de a vorbi, dar el a fost singurul lucru care a reusit, la momentul respectiv, sa ma trezeasca dintr-o stare de crunta indiferenta fata de propria mea persona si sa ma aduca pe drumul alimentatiei rationale. Aveam sa aflu ulterior ca maica-mea o convinsese sa intre putin in mine, explicandu-i ca nu va obtine nimic cu duhul blandetii.  

Nu cunosti valoarea nutritiva a alimentelor

Un gratar nu este un simplu gratar daca alimentul de baza este ceafa de porc, o salata foarte bine intentionata devine o bomba calorica daca este asociata cu diverse sosuri pline de ulei sau smantana. Un fruct poate tine loc de gustare cu succes, dar nu unul care se prezinta sub forma de conserva in hypermarket, cu zeama dulce.  Cand stai sa calculezi valoarea in calorii a unui aliment, trebuie avut in vedere preparatul brut, nu asociat cu diferite creme, sosuri, adaosuri : de obicei acelea sunt cele care ingrasa dramatic. Sotul meu, de exemplu, considera salata de bœuf un aliment dietetic, pentru ca este formata numai din legume si  carne fiarta si uita strategic faptul ca se scalda in maioneza. La greutatea lui de 71 de kg, isi permite sa aiba asemenea scapari de memorie, in rest insa, zau, nu vad nici o scuza. 

Nu te odihnesti suficient

Legatura intre dieta si somn este una de aur. Asa cum am explicat si in articolul pe care l-am dedicat acestui subiect acum ceva timp, starea de oboseala nu te va ajuta sa lupti cu kilogramele in plus, dimpotriva, face ca tentatiile sa fie mult mai greu de infruntat pe fondul unui corp deja stresat de lipsa de odihna. In plus, nu doar vointa este afectata, ci si metabolismul. Corpul incearca sa compenseze ceea ce nu primeste prin somn, asa incat cere mai vehement resurse de energie suplimentara.  

Nu mananci suficient

(Culmea, nu ?) Dietele sanatoase nu recomanda rabdatul de foame, ci mancatul putin si des.

O masa bogata la orele serii nu inseamna acelasi lucru cu 4-5 mese mai mici, repartizate pe tot parcursul zilei, chiar daca aportul caloric total pentru 24 de ore este acelasi. Un corp care va primi mancare numai o data pe zi, va avea tendinta de a stoca totul, speriat ca urmatoarea masa este cine stie cand. Metabolismul astfel va fi incetinit. In schimb, daca invatati corpul cu mese dese, el va sti poate sa proceseze linistit, nu il paste pericolul de a ramane  infometat, asa ca, imediat dupa masa, se va apuca de treaba constiincios si caloriile pe care le-a primit nu se vor transforma in depozite de grasime pe soldurile si coapsele voastre.

 

Concluzii:  

O dieta sanatoasa este mai mult decat un sir de reguli de respectat, reprezinta o batalie incrancenata cu tine insati, cu proastele obiceiuri dezvoltate de-a lungul unei vaste perioade. In acelasi timp vorbim despre un exercitiu de sinceritate : sa nu te pacalesti singura, sa fii cel mai corect si mai vigilent paznic al…gurii si poftelor.

 

7 COMENTARII

  1. Nu ai zis nimic de miscare: poate accelera metabolismul, pentru ca arderile vor continua si dupa incetarea miscarii; activeaza circulatia si dreneaza mai bine toxinele si grasimile, astfel incat daca mai pica vreo o masa cu dezmat culinat, corpul o acopera.

    Iar la sosuri, adaug ca toate cele cumparate, fie si dietetice…nu sunt. Asa ca mai degraba mancarea gatita acasa, de la zero, va fi mai prietenoasa 🙂 . Vad ce diferenta e intre iaurtul de casa si iaurtul de cumparat, dulceag!!!

    Tu cum mergi cu slabitul? esti multumita?

    • Pe asta am sarit-o, e drept, m-am gandit mai mult la mancare. Eu nu stau bine cu slabitul, in sensul ca ma mentin la greutatea pe care am atins-o anul treecut, dar nu reusesc sa imi mai adun vointa cat sa renunt la o gramada de chestii care ingrasa ca sa dau jos si cele 10 kg care ma despart de idealul meu, asa ca sunt cam nemultumita de mine. Dar am, de cateva luni bune, o perioada in care lucrez si foarte foarte mult si…pur si simplu nu reusesc sa imi indeplinesc targetul pe toate planurile, asa cum ar trebui.

  2. Uof, cand e perioada aglomerata mi-e greu sa ma focusez si eu pe 2 planuri. Asa ca eu zic ca e f. bine si ca e stabil, si ca esti constienta de acele “gramada” de chestii care ingrasa :). Si 10kg in plus nu sunt atat de inspaimantator, stiu.
    Tine-o asa, si vei gasi intr-o zi o solutie/o alternativa mai lejera la cate una din acea gramada 🙂

  3. Somnul este un factor foarte important in orice dieta, de fapt in pastrarea echilibrului greutatii. Cam la 2-3 ori mi se intampla sa imi dereglez programul de somn, ajungand sa dorm in unele notpi prea putin, iar apoi prea la mult la ore complet nepotrivite, de fiecare data cand mi se intampla asta observ sa kilogramele mele o iau razna.

  4. Mai sunt cateva motive:
    1. Deficit de somn. Somnul de proasta calitate sau intrerupt (sau insuficient) are de-a face cu surplusul in greutate.
    2. Miscarea pe stomacul gol. Am auzit despre multe persoane ca fac asta, dar nu exista ceva mai gresit decat asta. Pentru ca atunci cand faci sport si nu ai mancat consumi din muschi, iar de muschi ai nevoie pentru ca un kg de muschi consuma mai mult decat 1 kg de grasime.
    3. Mancatul prea repede.
    Etc., etc. Sunt mult mai multe cauze, si din pacate nu prea le bagam in seama.

    • Uite ca citii asta cu sportul pe stomacul gol… noi facem mult sport pe stomacul gol (sotul se pregateste iar pt marathon). E drept ca amandoi nu suntem slabi de tot, ci normoponderali, si conform cartilor de marathon prima data se consuma ce e in sange (si se pare ca si la 24 ore de la o masa exista carbohidrati in sange), dar si din stocurile de grasime si din ficat, depozitele din ficat sunt primele metabolizate.

  5. Sport pe stomacul gol? Daca nu se pune cafeaua, atunci si eu merg doua statii de autobuz pe stomacul gol, dar mi se pare cumplit de greu de multe ori, ca dorm pe mine. Sunteti un cuplu minunat voi doi!

LASA UN MESAJ

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

*

De acord